هیچ انتقال آبی نباید اجرا شود تا آب شرب به مناطق خوزستان برسد

سادس/خوزستان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: هیچگونه طرح انتقال آبی نباید اجرایی شود تا ما بتوانیم آب شرب را به شهرها و روستاهای خوزستان برسانیم؛ از سال گذشته تاکنون هیچ طرح انتقال آبی اجرایی نشده است و تلاش‌های ما نیز بر این است که حتی در آینده چنین اتفاقی رخ ندهد.

دکتر سید کریم حسینی در حاشیه نشستی که امروز (۲۰ فروردین‌ماه) با موضوعات انتقال آب، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، طرح بهشت‌آباد و طرح‌های آب و فاضلاب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای اخیر موضوعاتی در خصوص آب شرب، آب کشاورزی، تدوین سند شش ساله آب کشاورزی و بحث انتقال آب وجود داشت که با دعوت از اعضای کمیته آب کمیسیون کشاورزی، امروز و روز گذشته بازدیدهای میدانی از حوضه‌های آبی استان خوزستان انجام شد.

به گزارش سادس، وی افزود: برای استان خوزستان که بیش از ۷۰۰ روستای آن فاقد آب شرب و بیش از ۱۶۰۰ روستا دارای تنش آبی هستند و در تخصیص آب نیمی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و تخصیص آب کشت‌های فصلی مشکل دارد، صحبت از انتقال آب و طرح‌هایی مثل بهشت‌آباد، صحبتی غیر منطقی و غیر علمی است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با توجه به این مشکلات و چالش‌های آبی در خوزستان، نباید شخص و استان و وزارتخانه‌ای، از این گونه طرح‌ها صحبت کند زیرا چنین مباحثی، تنش اجتماعی ایجاد می‌کند.

حسینی بیان کرد: این مباحث، کاملا مورد قبول اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: بنای مجمع نمایندگان خوزستان این است که ما در مجلس و دولت با حضور کارشناسان بتوانیم این مساله را به خوبی جا بیاندازیم که خوزستان هم‌اکنون از نظر حق‌آبه کشاورزی، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و محیط زیست مشکل دارد و این مشکل، قابل حل نیست.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: هیچگونه طرح انتقال آبی نباید اجرایی شود تا ما بتوانیم آب شرب را به شهرها و روستاهای خوزستان برسانیم؛ از سال گذشته تاکنون هیچ طرح انتقال آبی اجرایی نشده است و تلاش‌های ما نیز بر این است که حتی در آینده چنین اتفاقی رخ ندهد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *