عقب‌ماندگی شهرها و روستاهای خوزستان در تامین آب شرب و کشاورزی

سادس/خوزستان رئیس مجمع نمایندگان چهار محال و بختیاری گفت: شهرها و روستاهای خوزستان در تامین آب شرب و سپس تامین آب کشاورزی دچار عقب‌ماندگی هستند؛ حدود ۶۲۰ روستا در خوزستان فاقد شبکه آب شرب هستند که باید با اولویت مسئولان استانی و کشوری، این مساله به سرعت حل شود.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی در حاشیه نشستی که امروز (۲۰ فروردین‌ماه) با موضوعات انتقال آب، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، طرح بهشت‌آباد و طرح‌های آب و فاضلاب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: جلسه‌ای که امروز برگزار شد در خصوص ماموریتی بود که کمیسیون کشاورزی مجلس به کمیته آب کمیسیون داده بود تا با حضور در خوزستان، مسائل آب در شهرهای هفتکل، اندیکا، لالی و مسجدسلیمان مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش سادس، وی افزود: شهرها و روستاهای خوزستان در تامین آب شرب و سپس تامین آب کشاورزی دچار عقب‌ماندگی هستند؛ حدود ۶۲۰ روستا در خوزستان فاقد شبکه آب شرب هستند که باید با اولویت مسئولان استانی و کشوری، این مساله به سرعت حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان چهار محال و بختیاری گفت: پس از ۴۲ سال، قابل پذیرش نیست که بگویم برای تامین آب شرب روستاها کاری انجام نداده‌ایم.

جعفری بروجنی در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری افزود: فاز اول این طرح در خوزستان انجام شده اما کامل نبوده است و فاز دوم آن نیز اجرایی نشده است. در تخصیص آب برای ۲۵۰ هزار هکتار باقی‌مانده مشکلی وجود ندارد اما در اجرا نتوانسته‌اند موفق عمل‌ کنند.

وی گفت: اشکالاتی در حوزه وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری وجود داشته و کم‌کاری‌هایی رخ داده است.

رئیس مجمع نمایندگان چهار محال و بختیاری با بیان اینکه کمتر از نصف طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اجرایی شده است، گفت: این طرح اگر کامل اجرایی شود، انقلابی در حوزه کشاورزی خوزستان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *