هدف‌گذاری برای خریدحداقل۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سال جاری/ سهم سازمان برنامه وبودجه برای خریداتوبوس

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از خرید دستکم ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای سال جاری از طریق محل اوراق مشارکت ۱۳۹۹ و منابع داخلی شهرداری خبر داد.

به گزارش سادس، مهدی همتی مقدم ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: معاونت درحال مذاکره با خودروسازان برای خرید تعدادی اتوبوس است. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای امسال، حداقل خرید حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هدف گذاری خواهد شد.

او در ادامه اضافه کرد: سال گذشته ۲۵۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شد که امسال این آمار حداقل به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع مختلف مالی افزایش خواهد یافت.

همتی مقدم درباره چگونگی تأمین منابع برای خرید اتوبوس‌های جدید، بیان کرد: منابع لازم برای خرید اتوبوس‌های جدید از محل‌های اوراق مشارکت، بازار سرمایه و کمک سرمایه گذاری اختصاص داده خواهد شد. استفاده از بازار سرمایه‌ای برای دریافت منابع جدید نخستین بار است که در شهرداری صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه ممکن است به علت زمان بر بودن مراحل نقد شدن اوراق مشارکت ۱۳۹۹، خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در دو فاز انجام شود، افزود: شاید در فاز نخست حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از محل منابع شهرداری تهران تا پیش از شهریور خریداری شود. همچنین فاز دوم خرید اتوبوس از محل منابع اوراق مشارکت ۱۳۹۹ به نیمه دوم سال کشیده شود.

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به انتشار فراخوانی در سال گذشته برای حوزه اتوبوس برقی و شناسایی سرمایه گذار منتخب، گفت: ممکن است که تا پایان هفته جاری، تخصیص منابع برای خرید اتوبوس برقی از سازمان برنامه ریزی و بودجه اتفاق افتد. سهم سازمان برنامه و بودجه برای اتوبوس برقی ۱۶۰ میلیارد تومان است. پس از تخصیص این منابع، معاونت در مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه گذار خواهد رفت. امسال یکی از خطوط اتوبوس برقی آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *