نماینده جیرفت: وضعیت کشاورزان شایسته دولت تدبیر و امید نیست

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشاورزان از جمله تولیدکنندگان پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی در حال نابودی هستند.

 به گزارش سادس، روح الله اعظمی ساردویی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، بیان کرد: از رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی انتظار می رود به وضعیت ورشکستگی کشاورزان به ویژه در استان های جنوبی نظیر جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، ایرانشهر و چابهار توجه کنند. این وضعیت شایسته دولت تدبیر و امید نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: کشاورزان از جمله تولیدکنندگان پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی در حال نابودی هستند. متاسفانه دولت نیز برای خرید تضمینی این محصولات کشاورزی اقدامی انجام نداده است. ما از معاون اول رئیس جمهور که دو دوره نیز نمایند مردم جیرفت در مجلس بودند و با ظرفیت ها و مشکلات استان آشنا هستند، گلایه مندیم چراکه علی رغم پیگیری ها گام موثری برای حل مشکلات برنداشته اند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از وزیر علوم بابت توجه به پژوهش های کاربردی و توجه به دانشگاه ها تشکر می کنم. از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گلایه داریم. ساخت موزه جیرفت که قلب تمدن بشری است بعد از گذشت 14 سال هنوز در طبقه اول باقی مانده است. با این نحوه مدیریت نه میراثی می ماند و نه فرهنگی باقی خواهد ماند.  دستور تخصیص اعتبار و پیگیری باید در اسرع وقت داده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از وزیر بهداشت بابت تجهیز بیمارستان های منطقه تشکر می کنم. از وزیر ارتباطات نیز بابت پیگیری های انجام شده تشکر می کنم اما همچنان بخشی از مشکلات منطقه باقی است و باید پیگیری شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *