تاکید نقدعلی بر استفاده از نظرات حوزه‌های علمیه در ساخت و سازها

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از نظرات حوزه‌های علمیه در ساخت و سازها بر اساس سبک زندگی اسلامی تاکید کرد.

به گزارش سادس، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن در اخطاری با استناد به اصل ۴ قانون اساسی گفت: یکی از همکاران موضوعی پیرامون واگذاری و تدوین آیین‌نامه پیرامون چگونگی ساخت و سازها بر اساس سبک زندگی اسلامی به شکل التزامی و مطلبی در مورد جایگاه حوزه علمیه مطرح و و تأکید کرد تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه باید بر اساس قوانین باشد.

وی ادامه داد: این از معدود مواردی است که حوزه های علمیه را در عرصه ورود به قانون گذاری فعال می کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اینکه تأکید شده تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع باید به شورای عالی انقلاب فرهنگی سپرده شود، باید گفت حوزه علمیه اولین نهادی بود که نسبت به این قانون اعتراض کرد، مبنی بر اینکه واگذاری این مهم به وزارت راه و شهرسازی غلط است و باید اسلام‌شناسان در این مورد نظر بدهند که به طور قطع صاحبنظران این بخش در حوزه علمیه حضور دارند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: آقای زنگنه نگفتند که حوزه‌های علمیه در این بخش دخالتی نداشته باشند یا آن را حذف کنیم الان هم که تصویب شده ضمن اینکه اگر به سوابق دقت کنید در شورای عالی شهرسازی که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود همه وزارتخانه‌ها حضور دارند، همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز پیرامون این موضوع بحث شده و برای آن پیوست فرهنگی و اجتماعی تعیین شده است.

وی افزود: حتما از نظر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در این مورد استفاده خواهد شد و شورای نگهبان نیز باید به این موضوع توجه داشته باشد.

نمایندگان مجلس در ماده ۲۱ طرح جهش تولید و تامین مسکن، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند در تهیه دستورالعمل طراحی و ساخت پروژه های مسکن حمایتی، تحقق هویت و فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی – ایرانی را صیانت نماید و الزامات زیست محیطی، بهره وری انرژی، پدافند غیرعامل، پایداری، ارتقاء کیفیت، استحکام و ایمنی در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه با استفاده از روش های مناسب از جمله صنعتی سازی مسکن را رعایت نماید.

طبق تبصره آن، وزارت راه و شهرسازی مکلف شد سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه شاخص های تحقق هویت و فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی-ایرانی را تدوین نماید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *