قول وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکل مرغ در ماه رمضان

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از برنامه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش میزان جوجه‌ریزی خبر داد و گفت: وزیر جهاد تأکید کردند که احتمالا از ماه مبارک رمضان مشکلی در بازار مرغ وجود نداشته باشد.

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با سادس در مورد جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از حضور وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه خبر داد و گفت: تلاطمی که در بازار مرغ وجود دارد باعث شد که کمیسیون کشاورزی میزبان وزیر جهاد شود. وزیر جهاد کشاورزی برنامه‌هایشان برای آرام کردن بازار مرغ را ارائه کردند. ما نمایندگان به وضعیت از هم گسیخته بازار مرغ معترض هستیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از برنامه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش میزان جوجه‌ریزی خبر داد و گفت: وزیر جهاد تأکید کردند که احتمالا از ماه مبارک رمضان مشکلی در بازار مرغ وجود نداشته باشد. در واقع در دو روز گذشته میزان جوجه ریزی افزایش خوبی داشته اما هنوز در استان هایی مثل سیستان و بلوچستان، کرمنشاه و البرز مشکلات عدیده‌ای شاهد هستیم.

نماینده مردم چابهار در مجلس در مورد گفت‌وگو نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس با وزیر جهاد در مورد سند همکاری ایران و چین گفت: در جلسه امروز مباحثی در خصوص سهم بخش کشاورزی در سند همکاری ایران و چین مطرح شد. در واقع، کمیسیون کشاورزی معتقد است که در صورت اجرای توافق ایران و چین، کشاورزی باید محور عمده همکاری باشد.

سعیدی افزود: از طرف دیگر مشکلات فراروی شورای قیمت گذاری هم مطرح شد. چندی پیش شورایی برای قیمت گذاری تضمینی محصولات تشکیل شده بود که اعم از نمایندگان دولت، مجلس و کشاورزان بود. بنا بر این بود که این شورا طی یک عملیات فنی و کارشناسی کار قیمت گذاری تضمینی محصولات را انجام دهد اما موانعی از سوی رئیس جمهور برای کار این شورا به وجود آمد. امروز این موضوع را با دکتر خاوازی در میان گذاشتیم و قرار بر این شد که نتیجه را به ما اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از ارائه برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این برنامه‌ها کامل نبود و قرار بر این شد که در جلسه سه‌شنبه هفته بعد به این موضوع به صورت کامل پرداخته شود.

سعیدی در خصوص احتمال بازگشت اختیارات سابق وزارت جهاد کشاورزی گفت:‌ کمیسیون کشاورزی تلاش کرد که تفاهم نامه‌ای بین دو وزیر نوشته شود تا اختیارات سابق وزارت جهاد به این وزارت خانه برگردد. این اتفاق از سوی رئیس جمهور عملی نشد و با اینکه بخشی از اختیارات وزارت جهاد در زمینه تنظیم بازار اخیرا به این وزارت خانه بازگشته است اما هنوز اختیارات وزارت جهاد به صورت کامل بازنگشته است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *