موافقت کمیسیون آموزش با تفحص از عملکرد سازمان سنجش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

احمدحسین فلاحی در گفت و گو با سادس در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش با حضور دکتر خدایی رییس این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: آقای نادری به عنوان متقاضی این تفحص سوالاتی را مطرح کرد از جمله هزینه کرد پول هایی که سازمان سنجش می گیرد. بحث دیگر درباره ارتباط سازمان سنجش با شرکت تعاونی بود که گفتند ارتباطی با هم ندارند و شرکت تعاونی برخی امکانات به سازمان سنجش از جمله وسایل ایاب ذهاب و یا کمک های مختصر سالیانه به برخی از اعضا می دهد. همچنین درباره استفاده از اموال شخصی سازمان سنجش نیز پاسخ هایی دادند.

وی ادامه داد: درباره بحث موسسات کنکوری نیز آقای خدایی توضیح داد که با مجوز آموزش و پروش است. حق بالاسری که از اینها گرفته می شود حدود هزار میلیارد تومان در سال است یعنی مجوز موسسات کنکور را آموزش و پرورش می دهد و درصدی از درآمد آنها به عنوان حق بالاسری برای هزینه‌های آموزش و پرورش گرفته می شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: آقای ویس کرمی نیز سوالاتی درباره ارتباط نویسندگان کتب کنکور با طراحان سوال، مطرح کرد. آقای خدایی در پاسخ گفت که دو روز بعد از برگزاری کنکور سوالات منتشر می‌شود و ارتباط بین آنها را انکار کردند.

فلاحی خاطرنشان کرد: دستور بعدی بررسی تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ درباره عملکرد سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی دانشگاه ها( سمت) بود. این تقاضا در کمیته فرهنگ و تربیت بررسی شده بود که در جلسه بعدی کمیسیون درباره آن رای گیری می شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *