تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش سادس، متن تذکرات کتبی که در جلسه علنی امروز مجلس توسط علی کریمی فیروزجائی قرائت شد، به شرح زیر است:

ایزدخواه به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: لزوم ممانعت از دور زدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و آیین نامه ابلاغی.

سید سلمان ذاکر به وزیر علوم: لزوم توجه به تامین خوابگاه های مورد نیاز دانشجویان و بهبود امکانات بهداشتی و فضای اسکان.

پژمانفر به وزیر صمت: لزوم تخصیص سهمیه سوخت مازوت به شرکت سیمان شرق و مشکلات توقف ۵۷ روزه این شرکت و بیکاری کارگران و افزایش قیمت سیمان در بازار.

پژمانفر و ۵۰ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: چرا با توجه به مالکیت شرکت شهرک های صنعتی، وزارت صمت در شهرک های صنعتی کشور معاملات کارخانجات در اختیار مشاورین املاک قرارداشته و باعث عدم کنترل قیمت املاک کارخانجات در شهرک ها شده است.

میرتاج الدینی به همراه ۲۲ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: چرا با گذشت حدود یک سال از وعده راه اندازی خط تولید موتور در شرکت ماشین سازی تبریز و گیربکس در شرکت چرخشگر اقدامی صورت نگرفته است.

میرتاج الدینی به همراه ۳۰ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم رسیدگی به فریادرسی پدر و مادر سه شهید و به مزایده گذاشته شدن خانه آنها توسط بانک صادرات ازنا.

مقتدایی به وزیر صمت: ضرورت ورود فعالانه در عرصه تبدیل، بازاریابی و برگزاری نمایشگاه های عرضه صنایع دستی در خارج از کشور.

مقتدایی به همراه ۳۴ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: ضرورت تشکیل شورای عالی جوانان با همکاری وزیر ورزش و جوانان و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی.

مقتدایی به همراه ۵۴ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش: ضرورت ایجاد سامانه شفافیت درباره میزان حمایت های انجام شده از سمن ها در دولت یازدهم و دوازدهم در راستای توزیع عادلانه حمایت ها از سمن های کشور

دهمرده به وزیر نیرو: چرا در رابطه با حقابه رودخانه هیرمند از افغانستان اقدامی جدی صورت نمی گیرد؟
 
 علی اکبر کریمی به همراه ۳۴ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: توقف استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند و توجه به وعده شخص رییس جمهور.

علی حدادی به همراه ۴۸ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: افزایش جایگاه های سی ان جی برای مردم و کاهش آلودگی هوا.

علی حدادی به همراه ۴۸ نفر از نمایندگان به وزرای کشاورزی و صمت: لزوم افزایش نظارت و کنترل بازار مواد غذایی با توجه به کاهش درآمد مردم و بیکاری ناشی از کرونا

پاک فطرت نماینده به وزیر صمت: لزوم کنترل بازار به ویژه قیمت اقلام خوراکی و مصالح ساختمانی

حسین میرزایی  به همراه ۴۲ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: لزوم شفاف سازی درباره سازندگان واکسن های خارجی وارد شده.

زهره الهیان به همراه ۴۲ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: علت عدم لغو پرواز از کشورهای اروپایی به ایران در بحران کرونا و در زمان شیوع کرونای انگیسی چیست؟

علی حدادی به همراه ۳۹ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم اطلاع رسانی دقیق و شفاف درباره واکسن های وارداتی شرکت های سازنده و افراد دریافت کننده واکسن و نتایج آن با توجه به اوامر رهبری در خصوص واردات واکسن کرونا.

علی حدادی به همراه ۴۹ نفر از نمایندگان به وزرای ارتباطات و صمت: لزوم اقدام جدی برای تولید تلفن همراه هوشمند و با کیفیت در کشور با توجه به رتبه دوم واردات از لحاظ ارزبری.

حسین گودرزی به همراه ۴۹ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: به کارگیری مجدد نیروهای خدماتی رها شده در شرایط کرونا.

دهمرده به وزیر آموزش و پرورش: چرا در رابطه با رتبه بندی معلمان و اعمال آخرین مدرک تحصیلی، تعیین تکلیف نهضتی ها، پیش دبستانی ها و خرید خدمتی ها اقدام جدی صورت نمی گیرد؟ چرا در رابطه با زیرساخت های آموزشی اقدام جدی صورت نمی گیرد؟

چنارانی به وزیر کار: لزوم حمایت از خانواده های بیش از ۲ فرزند.

حاجی به همراه ۵۲ نفر از نمایندگان به وزیر کار: ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی براساس بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه و بند (و) قانون بودجه سال ۱۳۹۹.

حاجی به همراه ۵۰ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: جلوگیری از تضییع حقوق نیروهای شاغل در شرکت های توزیع برق.

حاجی به همراه ۵۹ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تسریع در پرداخت معوقات معلمان حق التدریس شاغل و بازنشسته و ضرورت افزایش حقوق فرهنگیان شاغل در قالب ماده ۲۸ پیمانی آموزش و پرورش که با قبولی در آزمون استخدامی و گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی به کار گرفته شده اند.

مقتدایی به رییس جمهور: اجرای متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی براساس بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه.

 محسن فتحی به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در پرداخت مطالبات و حقوق معلمان حق التدریس، به وزیر ارتباطات: لزوم تخصیص اینترنت رایگان به دانش آموزان دهک های پایین با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور، به رییس جمهور: لزوم افزایش حقوق بازنشسته ها طبق ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و افزایش متناسب با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی.

 ابوالفضل ابوترابی به همراه ۵۶ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: علت عدم قبول پرداخت قبوض آب و برق در پست بانک های مستقر در روستا چیست؟

امان قلیچ شادمهر به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: برقراری پذیرش بیمه شدگان صندوق روستایی در بخش های خصوصی و غیردولتی،

شادمهر به وزیر بهداشت: رسیدگی به بی عدالتی و عدم شفافیت در نحوه پرداخت پاداش کرونا به کارکنان مراکز بهداشت و اورژانس استان گلستان.

شادمهر به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: نظارت جدی در پرداخت کارانه و پاداش کرونا به صورت یکسان در استان های مختلف.

قاسم ساعدی به همراه ۲۳ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: تامین ابزار و تجهیزات درمانی جهت مدیریت و کنترل موج جدید کرونا در استان خوزستان.

ساعدی به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: علت عدم نظارت بر قیمت ها چیست؟ آیا نوسانات قیمت ها نشانه فساد در شبکه های تولید نیست؟

ساعدی به وزرای کار و صمت: لزوم تسهیل در روند اعطای تسهیلات و مجوز فعالیت کارگاه های تولیدی، به وزیر آموزش و پرورش: علت اختلال برنامه آموزشی شاد در مدارس سراسر کشور از یک هفته قبل تاکنون چیست؟

ساعدی به همراه ۴۴ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: علت عدم تدوین طرح آمایش سرزمین با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی و به حسب ظرفیت و قابلیت مناطق کشور به عنوان نقشه راه متوازن کشور چیست؟

پژمانفر به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: چرا برخلاف مصوبات مجلس در امر بازرسی از مسائل هسته ای اقدام شده است؟

پژمانفر به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: چرا جلوی مناقصه ها و ارزبری شرکت های رانتی در شرایط کمبود ارز گرفته نمی شود؟

پژمانفر به همراه ۴۴ نفر از نمایندگان به رییس جمهور و وزیر علوم: دلایل سیاسی عدم پرتاب ماهواره ها با توجه به شرایط مناسب علمی و نبود مشکل فنی چیست؟

توانگر به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به رییس جمهور و وزرای صمت و اقتصاد: اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سوخت شدن سرمایه مردم در معاملات رمز ارزهای خارجی.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *