بارش پراکنده باران در کشور/ کاهش تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی نقاط

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش پراکنده باران در کشور، از کاهش پنج تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی نقاط خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۹ فروردین) در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل، گیلان و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا (۱۰ فروردین) برای برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرام است.

به گفته ضیاییان، طی روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) در برخی مناطق غرب، برخی نقاط سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و طی روز پنجشنبه (۱۲ فروردین) در برخی مناطق غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز جمعه (۱۳ فروردین) با ورود سامانه‌ای بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، برخی نقاط سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ فروردین) برای بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۵ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از امروز تا اواخر وقت فردا خلیج فارس مواج و طوفانی و تنگه هرمز مواج است، گفت: تا بعد ازظهر امروز (۹ فروردین) دریای عمان و تا ظهر امروز دریای خزر مواج است.

ضیاییان افزود: امروز ( ۹ فروردین) برای برخی از مناطق شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی از این مناطق به ویژه زابل و شرق کرمان سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین) صاف، گاهی وزش باد، در اواخر وقت افزایش ابر و با حداقل دمای هشت و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) نیز نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، با احتمال بارش پراکنده و وزش باد و با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *