مجلس در سال جدید توجه به معیشت مردم را با جدیت بیشتری دنبال کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علی رغم گام های مجلس یازدهم برای بهبود وضعیت معیشتی مردم در این چندماه چندان موفق نبوده است و باید در سال جدید با نگاه ویژه ای این مسئله را دنبال کرد.

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با سادس، درباره عملکرد مجلس یازدهم در ۱۰ ماه گذشته، بیان کرد: شروع به کار مجلس یازدهم با پیام مقام معظم رهبری به مجلس بود که این مجلس را انقلابی خطاب کردند و خواستار توجه ویژه به معیشت مردم و مسائل فرهنگی شدند. مجلس نیز در همان روزهای آغاز به کار خود نیز بحث توجه به معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار داد.

وی در ادامه اظهار کرد: در طول این ۱۰ ماه که از عمر مجلس یازدهم می گذرد طرح های مختلفی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم در دستورکار مجلس قرار گرفت. طرح جهش تولید و تامین مسکن و طرح اخذ مالیات از خانه های خالی از جمله طرح هایی بود که برای ساماندهی بازار مسکن در مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، تعیین سازوکاری برای کمک معیشتی به اقشار آسیب پذیر در دوران کرونا، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از دیگر مواردی بود که در این مدت در مجلس دنبال شد. همچنین در بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ نیز مجلس برای اولین بار به بحث اصلاح ساختار بودجه وارد شد و سعی کرد بودجه ای تصویب کند که وابستگی آن به نفت کمتر بوده و بودجه ای عملیاتی تر باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه درباره مسائلی که مجلس باید در سال جدید با جدیت بیشتری دنبال کند، تاکید کرد: رویکرد مجلس یازدهم از ابتدا این بود که در بین مردم بوده و برای حل معضلات و مشکلات آن ها گام بردارد. در سال جدید ما انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را پیش رو داریم. نظارت بر انتخابات شوراها یکی از وظایف اصلی مجلس است که باید به صورت دقیق انجام شود.

حسین زهی افزود: همان طوری که مقام معظم رهبری بر تعامل مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم تاکید دارند، امید است در سال جدید با تعامل و همراهی بیشتر دولت و مجلس شاهد نگاه ویژه ای به وضعیت معیشتی مردم باشیم. توجه به معیشت و فرهنگ دو مقوله ای است که باید در سال ۱۴۰۰ با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *