طرحی برای حذف شرکت‌های واسطه پیمانکاری نفت در مجلس

سادس/بوشهر نماینده جنوب بوشهر درباره طرح حذف شرکت های پیمانکاری گفت: ما در مجلس یازدهم پیگیر طرحی برای حذف واسطه‌ی پیمانکاری هستیم تا رابطه‌ بین کارفرما و کارگر برقرار شود.

موسی احمدی، نماینده مردم کنگان، دیّر، جم و عسلویه در مجلس یازدهم در خصوص مشکلات کارگران شرکت های پیمانکاری گفت: با توجه به قوانین، کارگران به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای ایثارگران صنعت نفت که طبق قانون، پیگیری‌های زیادی از طرف کمیسیون انرژی صورت گرفته و توافق‌نامه‌ای با منابع انسانی وزارت نفت انجام شده تا سریع تعیین تکلیف شوند. 

وی اضافه کرد: عده‌ای از کارگران هم قرارداد موقت هستند و با توجه به مصوبه‌ موجود، وزارت نفت و منابع انسانیِ آن، موضوع را پیگیری می‌کند. برای تبدیل افرادِ واجدِ شرایطِ این گروه به قرارداد معین، آزمون برقرار کرده‌اند.

نماینده جنوب بوشهر عنوان کرد: گروه دیگر ارکان ثالث و یا کارگرانی هستند که به صورت پیمانکاری کار می‌کنند؛ در مورد این افراد رایطِ خاص قانون کار حاکم است. جلساتی هم اخیرا برگزار شده تا با توجه به وضعیت تورم و مشکلات این کارگران، از طریق قانون کار حمایت شده و مشکلات‌شان حل شود.

احمدی تصریح کرد: تعداد زیادی از کارگران از وضعیت پیمانکاری راضی نیستند؛ معمولا مشکلاتی مانند نداشتنِ بیمه، پرداخت نکردنِ حقوق به ویژه در آخر سال و از این دست مسائل دارند، بنابراین با پیگیری‌ و کار کارشناسی به دنبال آن هستیم که با حذف واسطه، بین کارگر و کارفرما رابطه مستقیم برقرار کنیم. به عقیده من اگر چنین اتفاقی در مجلس یازدهم بیفتد، تقریبا مشکلاتِ حقوقی و معیشتی بخش بزرگی از کارگران حل خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه طرح مربوط به حذف شرکتهای پیمانکاری به شکل رسمی در مجلس یازدهم پیگیری می‌شود یا خیر، گفت: این طرح در فراکسیون هم‌اندیشی بررسی می‌شود و به ‌دنبال تدوین کامل این طرح هستیم. در حال حاضر با کار کارشناسی بر روی این طرح و با مشورت برخی دوستان وزارت کار و مشورت آنها طرح جامع و کاملی داشته باشیم.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در خصوص حل مشکلات کارگران بوشهر گفت: هر زمانی که کارگران مشکلات خود را منعکس کردند، ما بلافاصله  وارد کار شدیم و با کارفرما و پیمانکار و حتی  دستگاه‌های مربوطه مثل اداره کار، بازرسیِ اداره کار و شورای حل اختلاف اداره کار، صحبت کردیم. هرجا دیدیم حق کارگران تضعیف می شود، پیگیری و حمایت می‌کنیم.

موسی احمدی در خصوص نامه‌ی کارگران پیمانکاری پارس جنوبی به نمایندگان مجلس و درخواست از آنها برای حل مشکلاتی چون عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، عنوان کرد: پیگیر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران پیمانکاری هستیم و امیدواریم که این طرح زودتر عملیاتی شود. 

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *