تشکیل ۲۰۰ پرونده تعزیراتی در طرح نوروزی تاکنون

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با بیان اینکه در طرح نوروزی ۱۴۰۰ تعزیرات، افزایش تعداد واحدهای گشت نسبت به سال گذشته را داشته ایم، گفت: تا الان تقریبا نزدیک به ۲۰۰ پرونده تشکیل شده که بیشتر موارد در مورد گرانفروشی در رابطه با مرغ، میوه و روغن بوده است.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با سادس، در رابطه با اقدامات انجام شده در طرح نوروزی ۱۴۰۰ سازمان تعزیرات طی روزهای گذشته اظهار کرد: امسال نیز طرح نوروزی سازمان تعزیرات از ۱۵ اسفندماه طبق روال هر سال شروع شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. البته امسال چون ماه مبارک رمضان با پایان تعطیلات نوروزی نزدیک است احتمال اینکه طرح نوروزی‌مان تا پایان ماه رمضان هم ادامه پیدا کند، وجود دارد و ممکن است این دو طرح با هم تلفیق شده و در قالب یک طرح اجرا شود. 

وی افزود: تفاوت طرح ویژه امسال با سال گذشته در این است که در طرح امسال افزایش تعداد واحدهای گشت نسبت به سال گذشته را داشته‌ایم و بر این اساس آن را به دو برابر افزایش داده‌ایم. همچنین توان گشت‌هایمان را اضافه کرده‌ایم که در دو نوبت صبح و عصر گشت مشترک با مراجعی که با ما همکاری و همراهی می‌کنند را داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران در رابطه با مراکزی که مورد رصد و گشت سازمان تعزیرات قرار دارد، تصریح کرد: مراکز عرضه کالا و خدمات مربوط به ایام پایانی سال است که رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز کمکی از جمله آنهاست، گرچه احتمال مسافرپذیری در ایام نوروز سال جدید به لحاظ وجود بیماری کرونا و ممنوعیت تردد به برخی از شهرها وجود دارد، اما مراکز تولید و توزیع غذا، غذاهای بیرون‌بر و رستوران‌ها حتما مورد بازدید قرار می گیرد.

اسفنانی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها و مراکز مربوط به درمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مورد بازرسی قرار می گیرد. همچنین پایانه‌های مسافربری و فرودگاه‌ها نیز از دیگر موارد بازرسی و رصد ما می‌باشد.

وی عنوان کرد: امسال کار دیگری که انجام دادیم این است که گفتیم بحث بررسی تخلفات برخی از کالاهای مورد نیاز مردم مثل میوه شب عید، مواد پروتئینی و امثال آن را از مبدأ تا مقصد بررسی کنیم. در این راستا این کار را در همان روزهای اولیه از میدان تره‌بار مرکزی تهران و میدان‌های تره بار داخل شهر شروع کردیم. بر این اساس از مرغداری‌های استان تهران بازرسی کردیم و کماکان بنا داریم که واحد مستقر هم در مرغداری‌ها و هم در کشتارگاه.ها داشته باشیم و حتی حضورا از برخی از آنها بازدید کرده‌ام.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران بیان کرد: ایراداتی در پروسه تولید مرغ شاهد بودیم که در جلسات متعددی این مسایل را به مسئولین مربوطه منتقل کردیم و امیدواریم اگر این ایرادات رفع شود دیگر وضعیتی که امسال در بحث مرغ به وجود آمد را در سال‌های آینده نداشته باشیم.

اسفنانی در رابطه با آمار پرونده‌های تشکیل شده طی چند روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۰ سازمان تعزیرات گفت: تا الان تقریبا نزدیک به ۲۰۰ پرونده تشکیل شده که بیشتر موارد در مورد گرانفروشی در رابطه با مرغ، میوه و روغن بوده است. همچنین برخی از تخلفات مربوط به احتکار روغن بود که چندین مورد کشف و بعد از رسیدگی در نهایت آن را بین مردم توزیع کردیم. حتی برخی مراکز مرغ کشتار شده را پنهان کرده بودند و اخفاء و امتناع از عرضه داشتند که گشت‌های ما حضور پیدا کردند و تماما آن را بین مردم توزیع کردند.

وی افزود: در برخی موارد هم تخلفات دیگری مثل تقلب و کاربری نامطلوب را هم داشتیم که پرونده تشکیل شده و رسیدگی می‌شود و احکام آن صادر خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران در پایان گفت: مردم می‌توانند تخلفاتی که مشاهده می‌کنند را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات اطلاع دهند. ما تا پایان تعطیلات نوروزی کشیک داریم و واحدهای مستقر در مجتمع‌های ما حضور دارند و هر تخلفی که اعلام شود رسیدگی می‌کنیم و امیدواریم شاهد اعلام تخلفات کمتری از سوی مردم باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *