هوای ‌پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم شد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای ‌تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۲۵ اسفندماه) در محدود ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است و تداوم این شرایط تا فردا ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سادس، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۵ اسفند ماه) در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همچنین افزایش ترافیک صبحگاهی است.

با حاکمیت جو آرام و پایدار طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت و افزایش حجم ترافیک، برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط جوی تا صبح فردا (۲۶ اسفند ماه) تداوم دارد و با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

استمرار این شرایط جوی طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت فردا (۲۶ اسفند ماه) از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود که برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سادس، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۲ بود و هوای پایتخت در شرایط ‌ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۶ است و هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

انتهای ‌پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *