راه اندازی مشاور املاک یک شبه برای دلال بازی

به گزارش سادس، شارلی انویه تکیه عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با نماینده گراف:
اکثریت نمایندگانی که از شهرستان آمدند برای اجاره خانه دچار مشکل شدند به طور مثال چهار تا مشاور املاک در محله سکونت ما یک خانه را برای رهن واجاره مسکن با ۴ قیمت متفاوتی به من نشان دادند.

مشاوران املاکی می‌تواند به راحتی تاثیری فاحشی در افزایش کاذب قیمت مسکن داشته باشند چرا که این ها درآمدشان از درصد حق مشاوره ای است که از مبلغ بالای قراردادهای که می نویسند کسب می کنند.

برای یک فایل اجاره مسکن مثلاً ۱۰۰ میلیون تومانی رهن و ۵ میلیون احاره ۳ میلیون تومان در جمع 6 میلیون فقط برای اجاره نامه ای که در املاکی می نویسد از طرفین پول می گیرند پس یک سری قیمت ها غیر واقعی به این موضوعات بر می گردد.

کمیسیون عمران درصدد است که به این قضیه ورود کند با ایجاد سامانه ای مشاورین املاک را مدیریت کند، باید تدابیری اندیشیده شود و این دست دلال بازی ها را محدود کنیم.

راه اندازی مشاورین املاک به صورت یک شبه بدون تشریفات به راحتی انجام می شود و افراد بی تجربه با کمی اطلاعات در این زمینه با ایجاد دفتر و استخدام یک اپراتور بدون مجوز و داشتن صلاحیت حرفه ای وارد بازار مسکن می شوند.

در مقابل یک پزشک داروساز بعد از کوله باری تجربه علمی اگر بخواهد داروخانه راه بیاندازد وزارت بهداشت اگر در اطراف محل مورد نظر داروخانه باشد مجوز نمی دهد و می گوید در محل دیگری که داروخانه وجود ندارد به او مجوز می دهد

شاهد آن هستیم در یک منطقه محدود در تهران بالای ۱۵۰ مشاور املاک وجود دارد که خود به خود این افراد با دلال بازی های صورت گرفته قیمت مسکن به صورت کاذب بالا می برند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *