خضریان: بازگشت جزء به جزء به برجام دوبار گزیده شدن از یک سوراخ است

نماینده مردم تهران در مجلس در انتقاد از سخنان رئیس جمهور مبنی بر آمادگی ایران برای بازگشت همرمان یا جزء به جزء به برجام گفت: در صورت بازگشت به برجام اقدامات آمریکا مثل رفع مانع فروش نفت، ایجاد ظرفیت برای تراکنش مالی و استقبال کشورها نیازمند زمانی مشخص برای راستی آزمایی است.

به گزارش سادس، علی خضریان در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در مورد قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» گفت: مقام معظم رهبری رهبری در دیدار اخیرشان با اعضای مجلس خبرگان رهبری، بر اجرای دقیق این قانون تأکید کردند. طی چند روز گذشته، از سوی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور ایده بازگشت همزمان به تعهدات برجام در حالی مطرح می‌شود که حرف قطعی سیاست خارجی ایران برداشتن کامل تحریم از طرف ناقض برجام یعنی آمریکا و راستی آزمایی توسط ایران است و سپس بازگشت ایران به محدودیت‌های برجامی است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه باید نسبت به ایده رئیس جمهور و کابینه نگران باشیم، گفت: شروط فعلی ما برای بازگشت به برجام، جدای از گرفتن خسارت و پرداخت آن است. در بازگشت جزء به جزء به برجام که رئیس جمهور مطرح کردند، دقیقا در مقابل برداشتن همه تحریم‌هایی است که ما در مجلس تصویب کردیم. به نظر می‌رسد این سخنان برای ایجاد یک کانال جهت گفت‌وگوهای بی هدف و انتخاباتی است.

رییس کمیته سیاسی کمیسیون اصل نود افزود: طرح بازگشت همزمان به برجام نیز، راه را برای راستی آزمایی رفع تحریم‌ها می‌بندد. این ایده، دوبار گزیده شدن از یک سوراخ است چرا که اقدام ایران عملیاتی است یعنی سانتریفیوژها را جمع می‌کنیم ولی اقدام آمریکا مثل رفع مانع فروش نفت، ایجاد ظرفیت برای تراکنش مالی و استقبال کشورها نیازمند زمانی مشخص برای راستی آزمایی است. به نظر می‌رسد که چنین طرح‌های عجولانه‌ای از سوی دولت بیش از آنکه منافع ملی را دنبال کند به دنبال ایجاد تنفس مصنوعی برای جریان غربگرا است.

خضریان در پایان گفت: دولتمردان به جای زدن چنین حرف‌هایی، بهتر است سری به بازارها در نقاط مختلف کشور بزنند و ببینند که مردم چطور بعد از ۴۰ سال توسط جریان غربگرا در صف مرغ، روغن و گوشت ایستادند. نکته اینجاست که این عزیزان پولدار هستند. فقرا در همین صف‌ها نمی‌توانند بایستند. به جای زمین زدن قانون قطعی کشور، بازارهای داخلی را سامان دهید.

به گزارش سادس، رییس جمهور بیستم اسفند ماه در جلسه هیئت دولت خطاب به مقامات آمریکا گفت: بدانید از ۲۰ ژانویه تا امروز هر ساعتی که می‌گذرد معنی‌اش این است که در حال زیرپا گذاشتن قانون هستید. امروز شرایط برای این‌که هر هفت کشور به تعهدات قبل بازگردند آماده است جز این‌که آمریکا باید در راهی که قبلا رفته و تعهدات را نقض کرده پیش قدم باشد و به تعهدات خود بازگردد. ما برای توافق کل با کل آماده‌ایم. هم برای تعهد در برابر تعهد و هم برای بخشی از تعهد در برابر بخشی از تعهد باز هم آماده‌ایم و این شما هستید که می‌توانید مسیر درست را انتخاب کنید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *