انتقاد به ساخت هتلی با چشم‌انداز خرس‌های قطبی

ساخت یک هتل در چین که یک محوطه نگهداری از خرس‌های قطبی برای ایجاد یک منظره لذت‌بخش در مرکز آن قرار دارد با انتقاد مواجه شده است.

به گزارش سادس و به نقل از گاردین، در «هتل خرس قطبی» که بخشی از پارک موضوعی «سرزمین قطبی هاربین» واقع در شمال شرقی چین است، پنجره اتاق‌های هتل به روی قفس خرس‌ها باز می‌شود و این حیوانات همسایه ۲۴ ساعته بازدیدکنندگان خواهند بود.

در یک ویدئو نشان داده می‌شود در فضایی که با استفاده از تکه‌های یخ و سنگ‌های مصنوعی ساخته شده‌ و کف‌پوش آن هم به رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده است، خرس‌های قطبی که از گونه‌های در خطر انقراض هستند، سوژه عکاسی گروهی از میهمانان شده‌اند.

سازمان‌های حفاظت از حقوق حیوانات نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌ و از مردم خواسته‌اند از تشکیلاتی که به واسطه بدبختی حیوانات درآمد کسب می‌کنند دوری کنند.

«جیسون بیکر» که یک مقام در گروه محافظت از حقوق حیوانات «پتا آسیا» است بیان کرد: «خرس‌های قطبی به قطب تعلق دارند و باغ‌وحش‌ها یا جعبه‌های شیشه‌ای آکواریوم‌ها و مطمئنا هتل‌ها جای این حیوانات نیستند.»

به گفته «بیکر»، خرس‌های قطبی در حیات وحش معمولا در قلمروهایی پرسه می‌زنند که می‌تواند هزاران مایل وسعت داشته باشد.

شهر «هاربین» برای جشنواره مجسمه‌سازی یخی شهرت دارد و این هتل نیز به شکل یک خانه اسکیموی بزرگ ساخته شده که بر روی سقف آن یخ مصنوعی قرار داده شده است.

اما ساخت این هتل با مخالفت برخی از کاربران فضای مجازی در چین مواجه شده است.

یکی از این کابران نوشته است: «یک زندان چشم‌اندازدار برای خرس‌های قطبی… آیا ما هنوز چیزی درباره ظلم به حیوانات نمی‌دانیم؟»

یک سخنگوی شبکه محافظت از حیوانات در چین در گفت‌وگو با پایگاه خبری فرانسه بیان کرد: «وجود کم و کاستی‌هایی در قوانین حفاظت از حیات وحش در چین به کسب و کارها این اجازه را می‌دهد تا بدون هیچ نگرانی و برای شادکامی خودشان از حیوانات سوءاستفاده کنند.»

«الجزیره» نیز به نقل از «رویترز» نوشت یکی از سخنگوهای این هتل اعلام کرده‌ است فضای سربسته هتل فقط بخشی از محوطه خرس‌های قطبی است و زمانی که دما و کیفیت هوا مناسب باشد خرس‌ها به فضای باز دست پیدا می‌کنند.

پس از آن‌که تحقیقات درباره منشاء ویروس کرونا محققان را به سمت بازار «ووهان» جایی که حیوانات زنده فروخته می‌شدند سوق داد، مقامات چین اخیرا قوانین را برای ممنوع کردن مصرف حیات‌وحش به عنوان غذا تغییر داده‌اند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *