ضرورت افزایش حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با افزایش قیمت کالاهای اساسی شاهد کوچکتر شدن سفره کارگران هستیم و لذا باید مطابق با شرایط اقتصادی امروز کشور، حقوق و دستمزد کارگران افزایش پیدا کند.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با سادس، با بیان این که افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده باید با  نرخ تورم همخوانی داشته باشد گفت: با توجه به اینکه نرخ تورم در طول سال متغیر است، لازم است که تعیین میزان حقوق و دستمزد کارگران منطقی باشد.

 نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون اجتماعی چندی پیش جلسه‌ای را با مسئولان وزارت کار برای بررسی وضعیت حقوق و دستمزد کارگران برگزار و پیشنهاداتی در این زمینه مطرح کرد، گفت: در این جلسه پیشنهادی ارائه شد که طی آن جلسات شورای عالی حقوق و دستمزد کارگران سالی دو بار برگزار شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تورم در طی سال‌ها افزایش چشمگیری پیدا کرده و کارگران را با مشکلات عدیده‌ای رو به رو کرده است، تصریح کرد: کارفرمایان نیز در شرایط شیوع کرونا برای تأمین مواد اولیه با مشکلات جدی رو به راه هستند که در تعیین حقوق و دستمزدها باید این مورد را نیز در نظر گرفت اما با افزایش قیمت کالاهای اساسی شاهد کوچکتر شدن سفره کارگران هستیم و لذا باید مطابق با شرایط اقتصادی امروز کشور، حقوق و دستمزد کارگران افزایش پیدا کند.

اسماعیلی در پایان تأکید کرد: ضرورت دارد که جلسات شورای عالی حقوق و دستمزد حداقل هر ۶ ماه یک بار برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران تشکیل شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *