لزوم افزایش قدرت پردازش اطلاعات در سازمان هواشناسی

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه نیاز است قدرت پردازش اطلاعات در سازمان هواشناسی تقویت شود، گفت: مجوز جذب نیروی انسانی جدید در این سازمان دریافت شده است.

به گزارش سادس، محمد اسلامی امروز در مراسمی به مناسبت شصت و دومین سالگرد سازمان هواشناسی کشور و بهره‌برداری از چندین طرح و پروژه عمرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان هواشناسی کشور نیازی جدی به روزآمدی در بخش تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری دارد. ما باید قدرت سازمان هواشناسی کشور را برای افزایش کیفیت دادها، بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: از سویی دیگر در بخش تقویت نیروی انسانی در این سازمان نیز باید کار کنیم. درحال‌حاضر با کمک سازمان هواشناسی کانون‌های گرد و غبار شناسایی شده‌اند و در بخش پیش‌بینی و هشدار سیل و بخش‌های رادری و سخت‌افزاری این سازمان تقویت شده است.

اسلامی با بیان اینکه با این حال نیاز است که قدرت پردازش اطلاعات سازمان هواشناسی تقویت شود، گفت: از سویی دیگر برای تقویت نیروی انسانی در این سازمان مجوز جذب نیروهای جدید را گرفته‌ایم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی امیدواریم با تجهیز و نوسازی سازمان هواشناسی هم در بخش سخت افزاری و نرم افزاری و هم در بخش نیروی انسانی، سازمانی پیش‌رو داشته باشیم.

اسلامی در بخش دیگری از این مراسم در سخنانی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی وجود هواشناسی و علوم جوی پیش‌رو است، گفت: نگاه ما به تقویت سازمان هواشناسی کشور باید نگاهی از جهت سرمایه‌گذاری برای توسعه باشد.

وی ادامه داد: امروز کشور ما در شرایطی است که درحال ارتقا تراز علمی و فناوری خود حرکت می‌کند، از این‌رو لازم است که در حوزه هواشناسی به‌عنوان علمی پیش‌رو، داده‌هایی باکیفیت و قابل استناد داشته باشیم تا بتوانیم اعتماد مردم و مسئولان را جلب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه سال ۹۸ سالی پرتلاطم از نظر شرایط جوی و آب و هوایی بود، اظهار کرد: طی این مدت اعتمادها به سازمان هواشناسی به‌دلیل صحت و دقت پیش‌بینی‌ها جلب شد. امیدواریم که اطلاعات هواشناسی روزبه‌روز کارآمدتر شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *