انتقاد نمایندگان از روند بررسی پیشنهادات بودجه ای در صحن مجلس

به گزارش سادس، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز ( شنبه) مجلس و بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ار روند بررسی پیشنهادات نمایندگان در صحن مجلس انتقاد کردند.

به گزارش سادس، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند بررسی پیشنهادات بودجه ای نمایندگان در صحن مجلس انتقاد کرده و خواستار تسریع در روند بررسی پیشنهادات با رعایت حقوق نمایندگان شدند.

 عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکری در این زمینه بیان کرد: در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان تذکری داشتم که رئیس جلسه اجازه طرح آن را نداد ضمن رعایت احترام هیات رئیسه باید گفت که شرع و قانون اجازه نمی دهد که برخلاف آئین نامه عمل شود. هیات رئیسه سوگند یاد کرده و باید آئین نامه را رعایت کند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس نباید سلیقه ای اداره شود بهتر است در جلسه غیرعلنی تفاهمی میان همکاران و اعضای هیات رئیسه برقرار شود تا از به وجود آمدن اختلاف جلوگیری به عمل آید. نقدی که دوستان چند روز گذشته نسبت به کل مجلس داشتند را قبول نداریم و باید اختلافات حل شود.

قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر وی گفت: براساس ماده ۱۹۶ آئین نامه داخلی مجلس اخطار و تذکر پس از رأی گیری درباره موضوع رأی گیری پذیرفته نمی شود و مصوبات مجلس قابل اصلاح و تغییر نیست. مجلس یازدهم مجلس خوب و صمیمی و یکدستی است و اختلاف نظری وجود ندارد و بحث کارشناسی درباره موضوعات طبیعی است. علیرغم اینکه بررسی بودجه طولانی است اما هر زمان که نمایندگان اصرار به طرح اخطار یا پیشنهاد داشتند به آن ها اجازه داده شد.

سیدسلمان ذاکر نیز در تذکری دیگر با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی، بیان کرد: برخی دوستان هنگام رأی گیری در برخی رأی گیری ها شرکت نمی کنند که هیات رئیسه که مدیریت جلسه را برعهده دارد باید به نمایندگان در این رابطه تذکر دهد.

 سیدرضا تقوی نیز در تذکری دیگر خاطر نشان کرد: برخی از پیشنهادات مطرح شده غیرکارشناسی بوده و رأی نمی آورد هرچند براساس آئین نامه داخلی طرح پیشنهاد حق نمایندگان است، اما باید نسبت به کارشناسی بودن آن نیز دقت نظر داشت. درست است که بر اساس آئین نامه نمایندگان حق طرح پیشنهاد را دارند اما در کنار این حق و عدل، انصاف را نیز باید در نظر گرفت. هر دقیقه مجلس میلیون ها تومان پول از بیت المال صرف می کند. نباید وقت سایر نمایندگان و مجلس را با پیشنهادات غیر کارشناسی گرفت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *