سلطانی فر: فضای مجازی در از هم پاشیدگی خانواده ها بی تاثیر نبوده

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: طلاق در گذشته قبح خاصی داشت در حالی که امروزه بسیاری از پیوندها به سادگی از هم می پاشند و فضای مجازی در این امر بی‌تاثیر نیست.

به گزارش سادس، مسعود سلطانی‌فر در نشست با تعدادی از منتخبین مراکز تخصصی ازدواج استان تهران ، اظهار کرد: چالشهای متفاوتی در زمینه افزایش طلاق داریم که شاید مهم‌ترین آن بحث تغییر رفتارها، هنجارها و ناهنجاری‌های فرهنگی است که نفوذ اینترنت و دسترسی افراد به امکان ارتباطات و در نهایت انحرافات فضای مجازی در آن بی‌تاثیر نیست.

وزیر جوانان با تاکید بر اهمیت توجه به سست شدن بنیان خانواده افزود: همه ما با اثر فضای مجازی در سست کردن بنیان خانواده مطلع هستیم، در تمام اعصار اینکه دو نسل نظیر یکدیگر فکر نکنند و تحلیل یکسان داشته باشند پذیرفته شده نیست و اکنون معنویت و خداپرستی و ارزشهای اخلاقی و دینی نیز  سست شده است که دارای علل مختلفی است که بخش عمده آن به فضای درون خانواده باز می‌گردد.

سلطانی‌فر معتقد است که رفتار والدین الگوی فرزندان است و اخلاق، صداقت، پاکدامنی و حیا تنها ریشه در فرهنگ مذهبی ما ندارد بلکه در تاریخ و فرهنگ ملی ما نیز ریشه دارد.

وی تصریح کرد: ما یک چارچوب و اصول و مبنای اخلاق داریم که فارغ از ارزشهای مذهبی است و در تمام دنیا پذیرفته شده است. اینکه روابط میان انسانها بر پایه صداقت و عفت و نوع دوستی شکل گیرد در تمام جوامع پذیرفته شده است و فضای مجازی ابزاری است که در صورت تولید محتوای درست می تواند راهگشا باشد.

وی در پایان گفت: ما با تمام قوا در راستای قوانین و مقررات مورد نیاز گسترش فعالیت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تلاش کردیم اما کافی نیست. همه‌ی مسئولین کشور در حیطه امر ازدواج و تشکیل خانواده اتفاق نظر دارند و هر پیشنهادی که در این جهت موثر باشد را می پذیرند. از جمله افتخارات ما در این وزارتخانه افزایش مراکز تخصصی مشاوره ازدواج به ۳۸۰ مرکز  است که می توان گفت دستاورد خوبی است اما کافی نیست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *