چرا آیت الله رئیسی؟

به گزارش سادس، این روزها گمانه زنی های مختلفی در رابطه با حضور افراد در عرصه کاندیداتوری ریاست جمهوری مطرح می شود.
هر یک از جریانات و گروه ها، بر اساس نگرش های حزبی و وابستگی های گروهی خود، افرادی را پیشنهاد می کنند.
اگر با نگاه گفتمانی و نه حزبی و گروهی بنگریم، در بین کاندیداهای احتمالی که ذیل گفتمان انقلابی تعریف می شوند، آیت الله رئیسی به چند دلیل نصاب بالاتری نسبت به سایرین دارد:
۱- شخصیت ایشان جامع است و وجوه مختلفی از قبیل علم، مدیریت، سیادت و مقبولیت در ایشان جمع شده است.
۲- اکثر نیروهای انقلابی که در مظان کاندیداتوری هستند، حضور خود را منوط به عدم حضور آیت الله رئیسی کرده اند.
۳- کاندیداتوری آیت الله رئیسی در بین گروه های سیاسی و بدنه جریان انقلابی وحدت بخش و انسجام آفرین است. بسیاری از گروه ها و احزاب انقلابی، علی رغم تکثر و تنوع در دیدگاه ها و سلایق، در رابطه با حمایت از ایشان اجماع دارند که در نوع خود کم سابقه یا بی سابقه است. حضور سایر کاندیداها اختلاف ها را از بین نمی‌برد و انسجام لازم را ایجاد نمی‌کند.
۴- به لحاظ مقبولیت اجتماعی، آیت الله رئیسی در صدر است و سایر افراد با فاصله معناداری در جایگاه های بعدی قرار دارند.
بر اساس برخی نظرسنجی ها، احتمال حضور ایشان در عرصه انتخابات، میزان مشارکت را تا اندازه چشمگیری بالا برده است که در صورت اعلام قطعی، درصد مشارکت به مراتب بالاتر خواهد رفت.
۵- قاطعیت و برخورد بدون ملاحظه آیت الله رئیسی با مفاسد اقتصادی در رده های بالا، امید به رفع تبعیض و استقرار عدالت را در تعداد قابل توجهی از مردم زنده کرده است.
۶- حضور میدانی آیت الله رئیسی در صحنه های مختلف اجتماعی و همدردی با مردم رنج دیده و پیگیری واقعی مطالبات بر زمین مانده آنها، ایشان را در جایگاه مدیری مردمی و لایق قرار داده است.
۷- آیت الله رییسی به خاطر حضور در جایگاه های حساس و کلان مدیریتی، ظرفیت ها، استعدادها، موانع و مشکلات را به خوبی می شناسد و نشان داده که توان کافی برای تبدیل تهدیدها به فرصت را دارد.
البته ایشان تا کنون در برابر حجم بالای دعوت ها، سکوت کرده و پاسخ مثبتی نداده است. امیدواریم در روزهای پیش رو و افزایش تقاضاها، حجت بر ایشان تمام شده و دعوت نیروهای انقلابی را بپذیرند و بدین ترتیب، شاهد انتخاباتی پرشور و سالم همراه با اقبال گسترده مردم به ایشان باشیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *