پنجشنبه؛ افتتاح همزمان ایستگاه های میدان قیام و دولاب در خط ۷ مترو

پنجشنبه هفته جاری ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۹ ، ایستگاه های میدان قیام و دولاب درخط ۷ مترو به طور همزمان افتتاح خواهند شد؛ آغاز بهره برداری از این دو ایستگاه با دستور رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود.

به گزارش سادس، علی امام با اعلام مطلب فوق گفت:” ایستگاه میدان قیام در منطقه ۱۲ واقع شده و به دلیل همجواری با بازار بزرگ تهران ،خیابان های ری، مولوی، بلوار قیام و سه راه امین حضور (خیابان ایران ) جزو محدوده های جاذب سفر پایتخت محسوب می شود. برای ساخت این ایستگاه۲۱۰ میلیارد تومان در بخش های ساختمانی ، تاسیسات و تجهیزات هزینه شده است. 

وی گفت: به دنبال افتتاح ایستگاه مترو میدان قیام و جمع آوری کارگاه پروژه ، یک اتفاق مهم دیگر نیز در این محدوده رخ خواهد داد؛ در واقع حدود یک کیلومتر از بلوار قیام پس از حدود ۵ سال آزاد سازی شده و با احداث مسیر دوچرخه سواری و ایستگاه اتوبوس های تندرو، این بلوار مجددا” به قلمرو عمومی شهر باز خواهد گشت.”
مدیر عامل شرکت مترو در ادامه با اشاره به افتتاح ایستگاه دولاب که در منطقه ۱۴ قرار دارد، افزود:” ایستگاه دولاب بین ایستگاه های آهنگ و ۱۷ شهریور قرار داشته و در هم افزایی با این ایستگاه ها و همچنین ایستگاه های امیر کبیر و میدان قیام، شرایط دسترسی اهالی جنوب شرق تهران، خصوصا” شهروندان محله تاریخی دولاب به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری را به میزان قابل توجهی تسهیل خواهند کرد.” این ایستگاه با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته شده و دسترسی خط ۷ به بزرگراه امام علی (ع ) و بالعکس را امکان پذیر کرده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه(مترو)، امام در پایان صحبت های خود بر این نکته تاکید کرد که در مورد هر دو ایستگاه میدان قیام و دولاب، تسهیلات مخصوص و ویژه افراد کم توان جسمی و حرکتی نیز مورد توجه و  اقدام قرار گرفته است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *