ایجاد بانک امانات پزشکی هلال احمر با کمک خیرین

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشورمان از تشکیل بانک امانات پزشکی هلال احمر خبر داد و گفت: تا کنون ۴۵۰۰ کپسول اکسیژن و ۶۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با کمک خیرین تهیه شده است.

به گزارش سادس، محمد نصیری در مراسم تقدیر از خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار و جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مسئولیت پذیری و مداخله اجتماعی خیرین و سازمان های مردم نهاد نقش موثری در کاهش آسیب ها و خسارات ناشی از کرونا داشت، گفت: خیرین و سازمان های مردم نهاد در توزیع اقلام بهداشتی مواد ضد عفونی، تامین تجهیزات پزشکی، آموزش عمومی و … نقش موثری داشتند. یکی از موارد مهمی که با کمک خیرین انجام شد. ایجاد بانک امانات پزشکی هلال احمر بود.

وی ادامه داد: برخی از مبتلایان به کرونا پس از ترخیص از بیمارستان نیز نیاز به استفاده از یک سری تجهیزات و اقلام پزشکی در خانه داشتند، اما قیمت بالا یا کمیاب بودن آن مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده بود. در همین راستا بانک امانات پزشکی هلال احمر تاسیس و تا کنون ۴۵۰۰ کپسول اکسیژن و ۶۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با کمک خیرین تهیه شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ ونتیلاتور بیمارستانی از مجموع ۱۰۰ ونتیلاتوری که از سوی هلال احمر به وزارت بهداشت اهدا شد نیز با کمک خیرین تهیه شده است، گفت: همچنین طی تفاهم نامه ای با یکی از شرکت ها،تسهیلاتی را برای اسکان رایگان بیماران و ایاب و ذهاب آنان فراهم کردیم  بطوریکه اگر بیماری مجبور به حضور در تهران باشد، رایگان در این شهر اسکان خواهد یافت.

وی با اشاره به دیگر اقدامات داوطلبانه ای که از سوی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد انجام شده، خاطرنشان کرد: علاوه بر اقداماتی که در دوره شیوع کرونا انجام شد جمعیت هلال احمر در رویدادهای مختلف نیز از کمک و همراهی داوطلبان بهره برد. در بحران های مختلف از جمله زلزله کرمانشاه، سیل و … نیز سازمان های مردم نهاد نقش موثری بر عهده داشتند.

به گزارش سادس، در این مراسم شماری از فعالان سازمان های مردم نهاد از جمله یاسر هاشمی، فاطمه دانشور، نرگس کلباسی اشتری و … حضور داشتند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *