رژیمهای غذایی ضد التهابی برای جلوگیری از آرتریت روماتوئید

پیش از معرفی رژیم های غذایی ضد التهابی لازم است در مورد التهاب، چگونگی تاثیر آن بر بدن، امکان مقابله با آن از طریق رژیم غذایی بیشتر بدانیم.

به گزارش سادس، التهاب، مکانیسم بدن برای مقابله با عفونت یا آسیب است اما وجود آن تنها در این شرایط لازم است. گاهی اوقات این مکانیسم از بین می رود و سلول های سالم بدن را تحت تاثیر قرار میدهد. این زمانی است که مشکل شروع می شود و فرد به کمک یک رژیم غذایی ضد التهابی نیاز پیدا میکند.

آیا می دانید التهاب مزمن می تواند منجر به مشکلات جسمی مانند دیابت، نارسایی قلبی و چاقی شود؟ به همین دلیل است که نوع مواد غذایی مصرفی اهمیت دارد.

هندوستان تایمز در مطلبی به انواع رژیم غذایی ضد التهابی اشاره کرده است:

رژیم غذایی مملو از امگا۳

ماهی و سایر غذاهای دریایی به عنوان بهترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ عمل می کنند و برای تسکین التهاب باید این مواد غذایی در رژیم غذایی گنجانده شود. به غیر از این غذاها مصرف مرتب گردو نیز برای تقویت اسیدهای چرب در بدن مفید است.

رژیم غذایی فاقد مواد قندی

مواد قندی التهاب زا هستند به همین دلیل بهتر است که از مصرف انواع قندهای تصفیه شده به خصوص غذاهای فرآوری شده و نوشابه ها خودداری کرد. به این ترتیب می توان وزن و تولید انسولین در بدن را تحت کنترل قرار داد. قندهای طبیعی موجود در میوه ها بهترین جایگزین هستند.

رژیم غذایی گیاهی

یک رژیم غذایی گیاهی به طور عمده از محصولات گیاهی تشکیل شده و به این معنی است که هضم آن آسان است و حاوی مواد مغذی بیشتری است. بنابراین می‌تواند رژیم غذایی ضد التهابی مفیدی باشد. علاوه بر این، رژیم غذایی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان است که به حفظ التهاب در بدن کمک می کند.

رژیم غذایی سرشار از پروتئین بدون چربی

همه ما می دانیم که بدن برای ترمیم عضلات و سلول ها به پروتئین نیاز دارد و اگر پروتئین بدون چربی مصرف کنیم هضم آن برای بدن بسیار آسان تر می شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *