وزیر کار: ۲۱ پروژه اولویت‌دار در گلستان دنبال می‌شود

سادس/گلستان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۲۱ پروژه اولویت‌دار در ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان وجود دارد، گفت: به دنبال این هستیم این پروژه‌ها را تا مدت باقیمانده از دولت به جایی برسانیم تا گامی مؤثر برای حل مشکلات این استان برداشته شود.

محمد شریعتمداری امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان با حضور دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: بخش زیادی از فعالیت‌های گلستان در منطقه شمال این استان به کشاورزی، شیلات و آبزیان و بخش جنوب استان به گردشگری اختصاص دارد که هر دو اینها برای توسعه نیاز به سرمایه‌گذاری دارند.

وی با اشاره به اینکه این استان ۶۷ هزار بیکار دارد، گفت: تاکنون ۶۰۷۰ طرح در استان از تسهیلات اشتغال روستایی بهره‌مند شدند که زمینه اشتغال بیش از ۸ هزار نفر را به همراه داشت.

وزیر کار بیان کرد: ۶۸۵ میلیارد تومان وام ۴ درصد و ۶ درصدی به گلستان اختصاص یافت که تاکنون ۴۸۵ میلیارد تومان آن جذب شده و مابقی آن در شرف انجام است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: اخیراً تفاهمات خوبی با مسئولان اقتصادی استان گلستان در زمینه همکاری در جهت تولید میگو، احیای کارخانه نئوپان شموشک، نساجی و کشت پنبه، توسعه کارخانه صباح و غیره و همچنین سرمایه‌گذاری شستا در این استان انجام گرفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد مردم گلستان در روستاها زندگی می‌کنند، می‌توان با ارائه تسهیلات روستایی بیشتر نسبت به سایر استان‌ها، توسعه این استان را سرعت بخشید.

وزیر کار بیان کرد: طرح‌های اقتصادی این استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم تا در این مدت باقی‌مانده از دولت، اقدامات مؤثری در زمینه حل مشکلات این استان انجام گیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *