ارجاع پیشنهاد مربوط به تامین منابع برای خرید تجهیزات نیروهای مسلح به کمیسیون تلفیق

نمایندگان مجلس پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند که در آن پیشنهاد شده بود از صندوق توسعه ملی برای خرید تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح منابعی اختصاص یابد.

به گزارش سادس، در جلسه علنی نوبت عصر امروز شنبه و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش درآمدی ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد این کمیسیون جهت الحاق ماده واحده را مطرح کرد.

وی گفت: پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی این است که در صورت موافقت فرمانده کل قوا، به نیروهای مسلح اجازه داده می شود از محل ۳۸ درصد سهم صندوق توسعه ملی مربوط به بند الحاقی تبصره «ب» جهت خرید تجهیزات مورد نیاز به صورت تهاتر و یا فروش مستقیم نفت اقدام کند.

عزیزی گفت که این پیشنهاد گامی برای تقویت تجهیزات دفاعی است تا کنون بخشی از موافقت ها برای مجوز گرفته شده و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم هماهنگی های لازم را کرده است. در صورت موافقت مجلس و کسب مجوز می توان نیاز جدی نیروهای مسلح را تامین کرد.

در زمان بررسی این پیشنهاد محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد که این پیشنهاد جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس هم گفت که با توجه به حساس بودن این موضوع و برداشت از صندوق این پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارجاع شود تا در کمیسیون تحقیق به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد.

بنابراین جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *