کرونای انگلیسی جوان ۲۷ ساله قمی را گرفتار کرد

سادس/قم رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: امروز تست ویروس کرونا جهش یافته یک بیمار بستری و یک بیمار سرپایی مثبت اعلام شد که بلافاصله از نظر رهگیری و تست گیری فعالیت های لازم انجام شده است

دکترمحمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع)عنوان کرد: امروز تست ویروس کرونا جهش یافته یک بیمار بستری و یک بیمار سرپایی مثبت شد که بلافاصله از نظر رهگیری و تست گیری فعالیت های لازم انجام شده است و کمیته واکنش سریع نیز تشکیل شد.
وی با بیان اینکه در اسرع وقت رهگیری، قرنطینه و تست اطرافیان این دو نفر را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: پروتئین s ویروس جهش یافته، دچار جهش شده است که قدرت چسبندگی و سرایت آن بالا است همچنین مرگ و میر بالایی را نیز به همراه دارد.
قدیر با اشاره به اینکه یک نفر ۷۲ ساله و نفر دوم ۲۷ ساله است، بیان کرد: هردو بیمار قمی هستند که یکی از آن‌ها به سفر رفته و دیگری نیز از مهمانان استقبال کرده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: سیستم شبکه بهداشت به شکل پویا در حال فعالیت است اما تمرکز مان به بیماریابی بیشتر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه نگران هستیم که اگر به شکل شدید برخورد نشود مشکلات بیشتر شود، افزود: تشدید محدودیت ها، ممنوعیت برگزاری هرگونه برنامه، و مصوب شدن غیر حضوری شدن مدارس از نکاتی است که نبال شده است. در ای زمینه با توجه به قدرت این ویروس رعایت فاصله اجتماعی، عدم تجمع خانوادگی و … را تاکید می کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *