تکلیف مجلس به وزارت راه برای تامین زمین احداث مراکز اداری و خدماتی در طرح مسکن مهر و ملی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی را مکلف به تامین زمین مورد نیاز برای احداث مراکز اداری و خدماتی در طرح های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن کردند.

به گزارش سادس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف ۳ و ۴ بند ب تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس ردیف ۳ بند ب تبصره ۸ لایحه، وزارت راه و شهرسازی مکلف است زمین های متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری را تا سقف پنجاه هزار میلیارد( ۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال طی قراردادهایی با بانک های عامل و صندوق های تأمین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح های جامع، تفصیلی، بافت های فرسوده و آماده سازی مصوب را أخذ کند.

بر اساس ردیف ۴ بند ب تبصره ۸ لایحه، وزارت راه و شهرسازی مکلف است زمین مورد نیاز برای احداث مدرسه، پاسگاه، کلانتری، پایگاه بسیج، حوزه علمیه، مصلا، حوزه های مقاومت، مسجد، سالن های ورزشی بسیج صالحین، مراکز بهداشتی و درمانی، ورزشگاه و سایر مراکز اداری و خدماتی و فرهنگی مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار دستگاه های دولتی ذی ربط در طرح های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن قرار دهد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *