لزوم توجه به بازنشستگان در بودجه از زبان یک عضو هیئت رئیسه مجلس

یک عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: میزان دریافتی آن‌ها دو میلیون تومان است چگونه آن‌ها می توانند در این فضای تورمی با این میزان زندگی خود را بگذرانند. انتظار می‌رود نمایندگان در صحن توجه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند.

به گزارش سادس، روح الله متفکر آزاد در سومین نوبت جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، ضمن تشکر از از بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: ایشان مانند همیشه آرام بخش فضای جامعه بودند و هستند و همچنین از اینکه از دانشمندان و فرهیختگان و توسعه علم و فناوری و خروج از فضای تحریمی همیشه حمایت و از اقدام مجلس در اوج دعوت به وحدت حمایت کردند، تشکر می‌کنیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مسئله بازنشستگان دغدغه همیشگی نمایندگان بوده است. این قشر یک عمر زحمت کشیدند و در ساختن جامعه نقش ایفا کردند و در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که از خروجی یک عمر زحمت آن‌ها بهره‌مند هستیم، آن‌ها با مشکلات زیاد مواجه هستند بنابراین کرامت انسانی ایجاب می‌کند که به صورت جدی به آن‌ها توجه کنیم.

متفکرآزاد با بیان اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی شناسنامه‌های جامعه ما هستند، گفت: باید کاری کنیم که بازنشستگی به جای کابوس برای آن‌ها به نقطه اعتماد، اتکا و آرامش تبدیل شود. میزان دریافتی آن‌ها دو میلیون تومان است چگونه آن‌ها می توانند در این فضای تورمی با این میزان زندگی خود را بگذرانند.

نماینده مردم تبریز در مجلس ضمن تشکر از اعضای کمیسیون تلفیق برای حمایت بودجه‌ای از بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: انتظار می‌رود نمایندگان در صحن نیز توجه ویژه ای به این قشر داشته باشند.

متفکرآزاد از تنوع قرارداد و استخدام ها در دستگاه های دولتی و مجموعه های مربوطه انتقاد کرد و اظهار کرد: متاسفانه در بعضی ادارات ۵ نوع قرارداد و دریافتی متعدد با یک کار ثابت در یک دستگاه سازمان مشغول کار هستند در حالی که یکی ۲ میلیون و دیگری ۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

وی در پایان گفت: البته تصور می‌شود با این اقدام دولت کوچک شده در حالی که بزرگ و فربه است و وظایفش را به شرکت ها منتقل کرده و پول بیشتری هم می‌دهد، اگر بخواهیم دولت کوچک شود باید بهره مندی کار اتفاق بیفتد و این که نیروها را شرکتی کنیم و بگوییم دولت کوچک شده فریب است و باید به فکر رفع تبعیض‌ها باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *