همتی: اجرای قانون لغو تحریم‌ها ضمانت عزت کشور و پایان قلدری آمریکا است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از امروز دسترسی‌های فراپادمانی ممنوع است، گفت که اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران ضمانت عزت کشور و پایان قلدری آمریکا است.

به گزارش سادس، حسن همتی در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به ضرب الاجل قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران برای توقف اجرای پروتکل الحاقی نوشت که «مجلس با ۲۲۱ رأی قاطعانه بر اجرای قانون اقدام راهبردی تاکید کرد. عدم اجرای قانون به مصلحت کشور نیست و تا لغو تحریم‌ها ‌و راستی آزمایی، اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد. دسترسی‌های فراپادمانی از امروز ۵ اسفند ممنوع است. اجرای این قانون ضمانت عزت کشور و پایان قلدری آمریکا است.»

طبق ماده ۶ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد از جمله کشورهای ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، دو ماه پس از لازم الاجراءشدن این قانون در مجلس شورای اسلامی، نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند (پروتکل) الحاقی را متوقف کند.

مهلت دو ماهه امروز( ۵ اسفند) پایان یافت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *