قدرت بودجه ۱۴۰۰ شهرداری برمبنای ارزش زمانی پول حتی از بودجه سال ۹۰ کمتر است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: قدرت بودجه ۱۴۰۰ شهرداری برمبنای ارزش زمانی پول حتی از بودجه سال ۹۰ کمتر است.

به گزارش سادس، مجید فراهانی امروز در جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: دغدغه دوستان در خصوص بحث عدم تعریف منابع جدید درآمدی در بودجه سال آخر شورا محترم هست. توقعاتی داشتیم تا نظام درآمدی شهرداری از این وضعیت خارج شود. همچنین توقع در خصوص اجتماعی تر شدن بودجه و تحقق بودجه تعریف شده داشتیم. با این حال عدم تصویب بودجه راه مناسبی برای تحقق دغدغه ها نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر بودجه را تصویب نکنیم درآمد پایدار ایجاد نمی شود، افزود: با تصویب بودجه به اهداف می رسیم و عدم تصویب آن سبب می شود یک دوازدهم مصوب شود و صحه بر اجرای هزینه های جاری و تعطیل شدن پروژه ها و تعطیل شدن سرمایه گذاری بگذارد و دغدغه مخالفان را تشدید می کند.

وی ادامه داد: در کمیته بودجه ارزش زمانی پول را در سال۱۴۰۰ بر مبنای ۹۵ محاسبه کردیم که قدرت مالی بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۸ هزار و ۸۰۰ است بدین معنا قدرت مالی بودجه ۴۸ هزار میلیاردی این میزان نیست. عدد بودجه افزایش یافته اما به دلیل تورم و ارزش زمانی پول، قدرت مالی برای تحقق بودجه حداکثر این قدرت را دارد و بودجه ۱۴۰۰ حتی از بودجه سال ۹۰ کمتر است.

فراهانی تاکید کرد: از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۰ تفکیک بودجه سرمایه گذاری است که باید بدان توجه کرد و پیش بینی ما این است بالای ۸۰ درصد بودجه ۹۹ محقق می شود. در بخش شهرسازی بودجه ما تقریبا محقق شده است و مشکلات درآمدی ما عمدتا در خصوص ردیف‌های درآمدی شرکتی است که کرونا ایجاد کرده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *