کیانوش رستمی: از وزنه‌برداری خداحافظی نمی‌کنم / اتفاقات بهتری را رقم می‌زنم

کیانوش رستمی: از وزنه‌برداری خداحافظی نمی‌کنم / اتفاقات بهتری را رقم می‌زنم

وزنه بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران با بیان این که قصد دارم در آینده نه چندان دور اتفاقات بهتری را رقم بزنم، گفت: خیلی ها به من می گویند خداحافظی کن و خیلی ها تلاش می کنند که من را از ورزش بیرون کنند اما من دوست ندارم از وزنه برداری خداحافظی کنم.

کیانوش رستمی در گفت و گو با سادس در ابتدا درباره رقابت در قینال لیگ برتر، اظهارکرد: خدا را شکر به شرایط مسابقات نزدیک تر می شوم و بدنم کم کم آماده تر می شود. در این مسابقه با وزن ۹۱ کیلوگرم وزنه زدم و وزن من پایین تر آمده است. هر چقدر وزنم پایین تر بیاید و به وزن قبلی نزدیک تر شوم، بدنم آماده تر می شود زیرا وزن ۹۶ کیلوگرم ایده آل من نبود. به هر حال قصد دارم در آینده نه چندان دور اتفاقات بهتری را رقم بزنم.

وی در ادامه با بیان این که من اول از هر چیزی حمایت فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش را می خواهم، گفت: اگر از من حمایت نکنند، کار من خیلی سخت است، البته همین الان هم کار من بسیار سخت است. من به حمایت نیاز دارم. اول از هر چیزی باید سهمیه المپیک را بگیرم و باید دوباره برای سهمیه ای که سوخته است، تلاش کنم. من برای کسب سهمیه در حال تلاش هستم.

دارنده مدال طلای المپیک درباره جدیت تمریناتش برای حضور در فینال لیگ برتر نسبت به مرحله اول، عنوان کرد: تمریناتم برای این مرحله خیلی جدی نبود زیرا مسابقات لیگ بود و بیشترین هدف من آمادگی بدنم برای مسابقات کلمبیا بود که این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا حذف شد. بر این اساس مجبوریم آمادگی بدن را بالا و پایین ببریم زیرا اگر سطح بدن خیلی در ماکزیمم آمادگی باشد باید شرایط بدن خیلی ایده آل باشد که در این وضعیت بماند و سن و سال من هم به صورتی است که نمی توانم سطح بدنم را در ماکزیمم آمادگی نگه دارم. به همین دلیل تلاش می کنم به صورتی بدنم را آماده کنم که برای حضور در مسابقات پیش رو باشد. در حال حاضر مهمترین مسابقاتی که پیش رو دارم، رقابت های آسیایی است که امیدوارم این هم حذف نشود زیرا آسیب دیدگی های جدی برای وزنه برداران ایجاد می کند، به ویژه برای من که سن و سالم نسبت به سایر ورزشکاران خیلی بیشتر است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به لغو مسابقات کسب سهمیه المپیک در ژیمناستیک و بوکس، به گونه ای که دیگر شانس گرفتن سهمیه در این دو رشته از دست رفته است، نگران نیستید این اتفاق برای وزنه برداری هم رخ دهد؟ گفت: من تمام تلاشم را می کنم. به هر حال روسا هستند که چنین اتفاق هایی را رقم می زنند و دست ما نیست. تلاش ما این است که با سطح آمادگی کامل تلاش کنیم تا به مسابقات برسیم، نشد هم دیگر نمی توان کاری کرد. فقط باید خدا را شکر کنیم که هر چه در مسیرمان است، قشنگ باشد و خیلی فکرمان را درگیر نکنیم.

رستمی با بیان اینکه ورزش وزنه برداری را دوست دارم، افزود: خیلی ها به من می گویند خداحافظی کن و خیلی ها تلاش می کنند که من را از ورزش بیرون کنند و می گویند دیگر کافی است اما من هستم زیرا وزنه برداری را دوست دارم و تا روزی که بتوانم با تمام قدرت می جنگم. دوست ندارم از وزنه برداری خداحافظی کنم و اصلا چرا باید خداحافظی کنم. ورزش جای خداحافظی نیست و آدم تا روزی که زنده است نباید خداحافظی کند و یک ورزشکار یا ورزشی، روزی که فوت کرد، روز خداحافظی اش از ورزش است. مرحوم سیامند رحمان قهرمان بزرگی بود. او قهرمان به دنیا آمد و قهرمان از دنیا رفت. هیچ وقت یاد او از ذهن کسی فراموش نمی شود زیرا یک پهلوان کامل بود و درس خوبی به ما داد.

وی همچنین درباره رقابت با رضا دهدار در دسته ۹۶ کیلوگرم، عنوان کرد: او وزنه بردار و جوان خیلی خوب و کاملی است. امیدوارم مربیان حرفه ای با او کار کنند تا آینده خوبی برای کشور رقم بزند زیرا چنین ورزشکارانی خیلی کم هستند و اگر قدرشان را ندانیم، از دست می روند. دهدار ورزشکار سالمی است و قلبا او را دوست دارم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *