قریب به اتفاق نمایندگان به مصوبه رفع تحریم ها و صیانت از منافع ملت رای مثبت دادند

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سادس با اشاره به طرح اقدام راهبردی در خصوص رفع تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران اظهار کرد: این طرح با توجه به اجماع نمایندگان، در تاریخ قانون گذاری مجلس بی‌سابقه است و فقط دو نفر مخالف بودند یعنی قریب به اتفاق نمایندگان به این طرح رأی مثبت دادند.

وی با تاکید بر عدم انجام تعهدات طرف‌های مقابل در معاهده برجام ادامه داد: این مصوبه به معنای خروج از برجام نیست بلکه به معنی الزام طرف‌های معاهده برجام، بر انجام تعهدات عمل نشده آن‌ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خروج از پروتکل الحاقی گام آخر است، نه گام اول و آن در صورتی است که ۱+۴ نخواهند به تعهدات قانونی خود عمل کنند.

وی با اشاره به احساسی خواندن برخی در مورد این مصوبه و ارتباطش با ترور شهید فخری زاده گفت: برخی فکر می‌کنند این مصوبه، پاسخی احساسی به ترور شهید فخری‌زاده است اما واقعیت این است که این طرح حدود ۴ ماه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور مسئولان ذی‌ربط، کارشناسان و صاحب نظران مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلسبا تاکید بر اینکه این مصوبه در چارچوب مفاد برجام است، گفت: ضمناً این مصوبه در چارچوب مفاد برجام صورت گرفته ‌زیرا در ماده ۳۶ معاهده برجام، هر کدام از طرفین می‌توانند در صورت عدم عمل به تعهدات از تعهدات خود بکاهند.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی مجلس خاطرنشان کرد: تصویب قانون اقدام راهبردی، پیام مقاومت و ایستادگی مردم در برابر سلطه جویی و زیاده خواهی‌های آمریکا و مقابله با ریاکاری و بی‌تفاوتی‌های طرف‌های غربی معاهده برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان سخنان خود گفت: هر زمان طرف‌های مقابل در برجام تصمیم گرفتند به تعهدات خود عمل کنند، جمهوری اسلامی هم به تعهدات خویش باز خواهد گشت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *