نماینده اهواز: سوءمدیریت منجر به بحران در سطح استان خوزستان شده است


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بدعهدی و سوءمدیریت دستگاه های مسئول در سطح استان خوزستان منجر به تکرار بحرانهایی نظیر آبگرفتگی در سطح استان و فشار بر مردم می شود.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با سادس، درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی در اهواز و سایر شهرهای خوزستان بیان کرد: بعد از گذشت یک هفته شاهد برطرف شدن این بحران هستیم. اما متاسفانه با توجه به امکانات و ظرفیت های استان خوزستان هر از چندگاهی شاهد بحران هایی هستیم که پذیرش آن برای مردم سخت شده است. در فصل تابستان ما با مشکل تامین آب شرب در ۷۲ روستا روبرو بودیم در حالی که استان دارای ۵ رودخانه بزرگ است.

وی در ادامه اظهار کرد: در فصل بارشها نیز به دلیل نبود زیرساختهای شبکه فاضلاب و آبهای سطحی شاهد بحران سیل در شهرها هستیم. با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش بارندگی ها در سالهای اخیر و نبود زیرساختهای مناسب در سطح استان شاهد بحرانی شدن شرایط زندگی مردم هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دولت نیز به تعهدات خود عمل نکرده است. از ۱۰۰ میلیون یورویی که مقام معظم رهبری با عنایت به استان خوزستان سال گذشته تخصیص دادند با پیگیریهای بنده تنها مبلغ اندکی یک ماه پیش تخصیص یافت. با ادامه این روند مردم با کمترین بارندگی نیز دچار بحران خواهند شد.

یوسفی در پایان تاکید کرد: ستاد مدیریت بحران و وزارت کشور باید پاسخگو باشند چرا که ما هر روز در استان با یک بحران رو برو هستیم. با توجه به تجربه سال گذشته ۵۷ نقطه بحرانی در سطح استان شناسایی و قرار شد نیمی از آنها از سوی شهرداری و نیمی دیگر از سوی آب و فاضلاب استان رسیدگی شود. اما هر کدام از بخشها به تعهدات خود عمل نکردند. ادامه سوءمدیریتها و عدم اولویت بندی منجر به تکرار بحران در سطح استان شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *