سادس برخاسته از دانشگاه و انتظارات از آن زیاد است


سادس/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: ویژگی منحصر به فرد و امتیاز بزرگ سادس این‌ست که از کانون علم و معرفت که همان دانشگاه است، سر بر آورده، عوام زده نیست و به همین علت نیز انتظارها از این پایگاه خبری بیشتر است.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با سادس ضمن تبریک بیست و یکمین سالروز تاسیس پایگاه خبری دانشجویان ایران، بیان کرد: ابتدا باید گفت که «خبر» در معنای اصلی خود به معنای «آگاهی و آگاهی بخشی» است و در اهمیت آن همین بس که این مقوله مهم حتی با رسالت پیامبران الهی نیز سنخیت دارد. 

او افزود: پیامبران الهی نیز به دنبال آگاهی دادن به انسان نسبت به عالم والا و نیکی و احسان و دنیایی فراتر از این دنیای دون بودند، دنیایی که می‌تواند مکان حقیقی انسان باشد. این شاید مهمترین خبر عالم بود که از زبان پیامبران الهی بیان شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بزرگان ادبیات ما نیز دقیقا با همین دیدگاه می‌گویند: « این بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی/تا راهرو نباشی که راهبر شوی» یا «جان نباشد جز خبر در آزمون/هر که را افزون خبر، جانش فزون». خبر یعنی رشد آگاهی و این یعنی رشد انسان به لحاظ روحی و معنوی که مسئولیتی بزرگ و ارزشمند است.

عزیزی با بیان اینکه سادس، پایگاه خبری دانشجویان ایران است و این یعنی «آگاهی بخشی از سوی آگاه ترین و عالم ترین افراد جامعه» که همان دانشجویان عزیز ما هستند و این موضوع جایگاه این پایگاه خبری را در رسانه‌ها ممتاز می‌کند، گفت: دانشجو یک عنصر آگاه و بیدار است که با سلاح علم، جلو دار شده و قاطبه مردم را با خود همراه می‌کند و پایگاه خبری دانشجویان نیز این همراهی را در ابعاد گسترده اطلاع رسانی، با رعایت استانداردها و چارچوب‌های خبری، تبدیل به یک جریان سازی معرفتی می‌کند.

او خاطرنشان کرد: این جریان سازی اگر در جهت خدمت به مردم، منافع ملی و اهداف بلند انقلاب اسلامی باشد، یعنی که موفق عمل کرده اما اگر خدایی نکرده رسانه‌ای گرفتار مسائل جزئی و پیش پا افتاده جناحی و سیاسی کاری شد، از رسالت حقیقی‌اش که کشف حقایق است، باز می‌ماند.

عزیزی اضافه کرد: پایگاه خبری سادس 21 سال است که پا به عرصه اطلاع رسانی گذاشته و در این راه با استفاده از ظرفیت‌های بالای دانشگاه و دانشجویان، مسیری موفقیت آمیز را طی کرده است.

او گفت: انتظار ما از سادس به عنوان یک پایگاه خبری قدرتمند در ایران اسلامی این است که با دیدگاه عمیق و معرفتی ناشی از دانشگاه و دانشجو، مسائل کشور را رصد کرده و در گزارش‌ها، خبرها، یادداشت‌ها و مقاله‌ها، اهداف بزرگ و متعالی که به رشد و توسعه بیش از پیش کشور می‌انجامد را دنبال کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به اعتقاد بنده این ظرفیت‌ بزرگ در سادس وجود دارد که در کمک به پیشرفت ایران اسلامی، جریان ساز بوده و با ارائه محتواهای عالی و به روز در قالب خبر یا گزارش و …ضمن جهت دهی به افکار عمومی، در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های کلان نیز مدیران و مسوولان را یاری کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *