شرط کارآمدی طرح بازنشستگی پیش از موعد از زبان یک عضو کمیسیون اجتماعی


یکم عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد طرح بازنشستگی پیش از موعد گفت: این طرح می‌تواند طرح خوبی باشد به شرطی که پیش از تصویب آن مشکلات مالی صندوق‌های بازنشستگی برطرف شود. در غیر این صورت، بازنشستگی پیش موعد به ضرر صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود.

کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با سادس در مورد طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد که اخیرا در مجلس اعلام وصول شد، گفت: صندوق‌های بازنشستگی کشور اوضاع خوبی ندارد. این صندوق‌ها توان تأمین هزینه‌های خود را ندارد. طرح بازنشستگی پیش از موعد با این شرایطی که در نظر گرفته است، به ضرر صندوق‌های بازنشستگی است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: این طرح، ۵ سال از مدت بازنشستگی بانوان و آقایان کم کرده و شرط سنی برای بازنشستگی را لغو کرده است. صندوق‌های بازنشستگی در شرایط فعلی مشکلات مالی زیادی دارند چه رسد به اینکه تعداد بازنشستگان و سن بازنشستگی زیاد شود. 

سرمدی تأکید کرد: متن کامل این طرح هنوز به کمیسیون اجتماعی مجلس نیامده و بررسی کارشناسانه‌ای روی این طرح انجام نشده است. این طرح می‌تواند طرح خوبی باشد البته مشروط به اینکه مشکلات مالی صندوق‌های بازنشستگی را حل کند، در این صورت، طرح بازنشستگی پیش از موعد یک رویکرد مثبت در جهت جوانگرایی و حل مشکلات افراد مسن است. 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به همزمانی ارائه طرح مذکور و تصویب بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید از فرصت تصویب بودجه استفاده کند و بتواند دولت را ملزم به حمایت از صندوق‌های بازنشستگی کند. قبل از هر چیز اما این طرح جدید باید به صورت کارشناسی بررسی شود. یکی از بندهای مهم این طرح منابع مالی و قابل یا غیرقابل وصول بودن این منابع است. به نظرم قضاوت در مورد این طرح زود به نظر می‌رسد.

به گزارش سادس، چندی پیش ۳۹ نماینده مجلس طرحی با عنوان بازنشستگی پیش از موعد را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند. این با قانون پیشین بازنشستگی تفاوت‌های زیادی دارد. شرط سنی در این طرح حذف شده است و آقایان پس از ۲۵ سال و بانوان بعد از ۲۰ سال کار، می توانند بازنشسته شده و حقوق ۳۰ روزه دریافت کنند. همچنین تأیید بازنشستگی کارکنان ارتباطی به رئیس یا مدیر دستگاه مربوطه ندارد. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *