کمتر از ۱۰ درصد نیروهای پارس جنوبی بومی هستند

سادس/بوشهر نماینده دشتستان گفت: پارس جنوبی تقریباً تمام شده است و باید در زمان ساخت و بهره برداری فازهای مختلف آن مراقب می بودیم تا امروز فرودگاه عسلویه شلوغ نباشد.

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی، در نشستی که به مناسبت روز دانشجو به میزبانی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان بوشهر تشکیل شد، پاسخگوی پرسش ها و مطالبات نمایندگان تشکل های دانشجویی بود.

ابراهیم رضایی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دانشمند هسته ای، شهید فخری زاده و همچنین گرامیداشت یاد و نام شهید خبرنگار “داریوش شاهینی” در سالروز شهات ایشان اظهار کرد: هنوز بسیاری از خدمات شهید فخری زاده برای ملت ایران پوشیده مانده و امیدوارم در آینده، خدمات این حاج قاسمِ عرصه ی دانش برای مردم روشن شود.

وی با تبریک روز دانشجو و بیان اینکه حداقل انتظار از دانشجویان مطالبه گری است، افزود: اگرچه در سال هایی در دهه ۷۰، عده ای در روز دانشجو شعارهای آمریکا پسند می دادند اما باید گفت که اساس و ماهیت روز دانشجو، مبارزه با سلطه، استکبار و آمریکا است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فلسفه گرامیداشت ۱۶ آذر، ریخته شدن خون دانشجویان ما در راه مبارزه با آمریکا است، لذا دادن شعارهایی با مضامین مورد پسند آمریکا شایسته نیست و مایه تاسف است.

نماینده دشتستان در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان با موضوع چالش های استان با وزارت نفت گفت: بزرگترین چالش ما با وزارت نفت، پاسخگو نبودن این نهاد است و در ماه های پایانی دولت، نمی توان شرایط پاسخگویی حداکثری و استیضاح را فراهم کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: استان بوشهر یک استان سرشار از منابع گازی است و این مسئله، تبعاتی در حوزه های محیط زیست و مسئولیت های اجتماعی دارد. به همین دلیل این وزارتخانه باید در قبال این مسائل پاسخگو باشد و ما نیز با استفاده از ابزار قانونی و نظارتی در برابر بی عدالتی ها اقدام می نماییم.

او تصریح کرد: مستنداتی در دست داریم که منشی یا تلفنچی را از استان های دیگر و به صورت پروازی جذب کرده اند. روش ما در برخورد با چنین مسائلی امر به معروف و استفاده از ابزارهای قانونی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: کف انتظار از دانشجویان مطالبه گری و نقادی است چرا که درست کردن شرایط محیط زیست، مسئولیت اجتماعی و… تنها به وسیله یک نفر نماینده حل نخواهد شد و باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص مسئله نفوذ بیان کرد: رخنه های امنیتی، امنیت غذایی، امنیت اقتصادی، امنیت بورس و… یکی از دستور کارهای کمیسیون امنیت ملی مجلس است. نفوذ از نوع فردی و شخصی و البته نفوذ جریانی، مسئله ای است که باید نسبت به آن حساس بود.

ابراهیم رضایی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص دغدغه جوانان بومی استان جهت اشتغال گفت: شرایط اشتغال نیروهای بومی نسبت به دهه های گذشته شرایط بهتری پیدا کرده است اما کافی نیست. امروز پارس جنوبی تقریباً تمام شده است و باید در زمان ساخت و بهره برداری فازهای مختلف آن مراقب می بودیم تا امروز فرودگاه عسلویه شلوغ نباشد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در پارس جنوبی مشغول به کار هستند که طبق اظهارات مسئولین مربوطه، قریب به ۲۰ درصد از آن را نیروهای بومی تشکیل می دهند اما طی پایشی که انجام داده ایم، این آمار کمتر از ۱۰ درصد برآورد می شود. امروز نیز بسیار سخت است که فردی با ۱۵ سال سابقه را به خانه بفرستیم اما با این حال نهایت تلاش خود در راستای جذب نیروهای بومی و متخصص را به کار بسته ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به پرسش یکی از دانشجویان پیرامون شایسته سالاری این طور پاسخ داد: در مسائل حکمرانی، هر چقدر بتوانیم شاخص های کیفی را به شاخص های کمی تبدیل کنیم، موفق تر خواهیم بود. به همین ترتیب نیز باید فاکتورهای شایسته سالاری را تعیین و آن را به موارد کمی تبدیل کنیم تا انتخاب افراد شایسته دقیق تر باشد.

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *