دولت در لایحه بودجه در ازای هر ۱۰۰۰ واگن مورد نیاز تهران تنها یک واگن در نظر گرفته‌ است


رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای واگن متروی تهران بودجه در نظر گرفته‌ است، گفت: دولت در لایحه بودجه در ازای هر هزار واگن مورد نیاز تهران تنها یک واگن در نظر گرفته‌ است.

به گزارش سادس، محمود میرلوحی در دویست و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: دولت در لایحه بودجه مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای واگن متروی تهران بودجه در نظر گرفته‌ است لذا از دولت تشکر می‌کنم که هزینه خرید دو واگن را تایید کرده‌ است. با توجه به اینکه نیاز شهر تهران ۲۰۰۰ واگن است، در ازای هر یکهزار واگن، دولت یک واگن در نظر گرفته‌اند. 

وی افزود: از سوی دیگر دولت در بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته است؛ این اقدام با ۱۲ سال تاخیر در تامین اتوبوس‌های شهری رخ داده است اما با این ۵۰۰ میلیارد تومان که هزینه خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس است چه مشکلی از شهرهای بزرگ و کلانشهرها برطرف می‌شود؟

وی تاکید کرد: بر همین اساس به سازمان برنامه و بودجه تذکر می‌دهم که فکری کنند و یا هزینه دو واگن را لغو کنند و یا فکری برای ۲۰۰۰ واگن مورد نیاز شهر تهران اتخاذ کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *