هراس دشمن از پیشرفت‌های علمی کشور است


سادس/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: هراس دشمن از پیشرفت‌های علمی کشور است.

خسرو عزیزی در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان که امروز ۱۳ آذرماه به‌صورت مجازی برگزار شد، شهادت دانشمند برجسته کشورمان، دکتر فخری زاده را تسلیت و تبریک گفت و اظهار کرد: جامعه علمی و دانشگاهی بایستی راه شهیدان عرصه علم را با قدرت هرچه تمام‌تر ادامه دهد.

وی تصریح کرد: دشمن از تلاش‌های علمی کشور ما هراس دارد و به همین علت وقتی می‌بیند در عرصه‌های مختلف، نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال رشد و بالندگی است دست به حرکت‌های ناجوانمردانه همچون اقدام تروریستی اخیر می‌زند که نوعی تروریسم دولتی از طرف رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا بود.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، نظام علمی کشور به یک نظام کاملاً قوی و ریشه‌دار تبدیل شده است و تلاش‌های علمی شهید فخری زاده با جدیت هرچه بیشتر در نظام علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور، ادامه خواهد یافت.

عزیزی پیشاپیش، فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری استان و روز دانشجو (۱۶ آذرماه) را تبریک گفت و اضافه کرد: قشر دانشجو یک قشر مطالبه گر است و باید کوشش کرد فرهنگ مطالبه گری، اخلاق‌مداری و نشاط سیاسی و اجتماعی را در بین این قشر، بیش‌ازپیش، تقویت کرد.

وی بیان کرد: روز دانشجو نماد استکبارستیزی و استقلال‌طلبی ملت ایران، به‌ویژه قشر دانشجوست؛ قشری که همواره نقدپذیر، مطالبه گر و پرسش‌گر بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان و جانشین ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری لرستان درباره برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، افزود: به خاطر شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های امسال هفته پژوهش و فناوری به‌صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شوند و خوشبختانه در این راستا از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده خواهد شد.

عزیزی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان لرستان در هفته پژوهش و فناوری است و توقع می‌رود که دانشجویان عزیز نیز به‌صورت مجازی در این رویداد، مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در سخنانی از اهمیت دو مقوله معرفت افزایی و مهارت افزایی، سخن گفت.

وی تأکید کرد: برنامه‌های معرفت‌افزایی و همچنین برنامه‌های مهارت افزایی در همه سطوح به‌ویژه در سطح دانشجویان بایستی توسعه یابند.

گفتنی است، در این نشست، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان، برنامه‌های مختلف خود را مطرح کرده و درباره این برنامه‌ها، بحث و تبادل نظر اعضای شورا، صورت گرفت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *