ستاد ملی کرونا برای ارائه الگوهای بهتر «سمن ها» را فعال کند


سادس/اصفهان یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: معتقدم اشکالی که در نوع الگوهای محدودیت وجود دارد این است که ستاد ملی کرونا باید برخی سمن ها را فعال کند تا پیشنهادهایی از بدنه نخبگان و مردم به دست ستاد ملی مقابله با کرونا برسد.

امیر حسین بانکی پور در گفت و گو با سادس درباره اعمال محدودیت‌های کرونایی و لزوم ماندن مردم در خانه، اظهار کرد: آثار محدودیت‌ها را باید در آمارها مشاهده کنیم تا بتوانیم ارزیابی درست تری ارائه دهیم، اما مسلما بخشی از مردم به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا به خوبی عمل می‌کنند، اما بخشی از مردم نیز نه به این دلیل که می خواهند تمرد کنند بلکه چاره‌ای ندارند که برای تامین معیشت خود مرتب از خانه خارج شوند، منتها بخشی از مردم هستند که مسئولیتی در قبال جامعه حس نمی‌کنند و با وجودی که تامین هستند قوانین و پروتکل های وضع شده را زیر پا می‌گذارند.

وی افزود: گروه سوم را باید با اعمال مجازات‌ها آگاه کرد و برای گروه دوم باید محدودیت‌ها به طوری اعمال شود که به زندگی و معیشت آنان ضربه ای وارد نشود و به شکل هوشمندانه با آنان برخورد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: معتقدم اشکالی که در نوع الگوهای محدودیت وجود دارد این است که باید یک سری از سمن ها (سازمان‌های مردم نهاد) را فعال کنند تا پیشنهادهایی از بدنه نخبگان و مردم به دست ستاد ملی مقابله با کرونا برسد، چراکه شاید برخی الگوها سازگارتر با میل مردم باشد. هم اکنون یک الگوی کلی ارائه می‌شود و انتظار داریم تمام شهرها بر طبق آن الگو عمل کنند در حالی که شاید بسیاری از مردم نتوانند خود را با این الگوها وفق دهند.

بانکی پور تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این موضوع و فعال کردن سمن ها باید تدبیری بیندیشد تا فضای نخبگانی در خصوص پیشنهادها باز شود و یک نسخه واحد برای کل کشور پیچیده نشود. باید قدرت بیشتری به ستادهای استانی مبارزه با کرونا داده شود و از آنان بخواهند فضای نخبگانی را برای ارائه الگوهای بهتر باز کنند. با عمل به این کار می توان الگوهای سازگارتری برای نقاط مختلف کشور ارائه کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: اشتباهی که در دوران کرونا شده همین بوده که یک الگوی یکپارچه برای تمام نقاط کشور ارائه می‌دهند و طبیعتا بسیاری از مردم نمی توانند خود را با این الگوها وفق دهند. اگر این مهم محقق شود گروه دوم به راحتی به گروه اول تبدیل می‌شود و پروتکل‌ها را به خوبی رعایت می کنند و همان طور که اشاره شد برای گروه سوم نیز چاره‌ای جز اعمال مجازات‌های سخت نیست.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین محدودیت‌های دو هفته‌ای تاثیر مثبت خود را دارد و هر زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا قوانینی وضع کرده آثارش را دیده‌ایم، منتها بحث این است که این آثار چقدر سریع جواب می‌دهد و چقدر معنادار می شود که با روش‌های ذکر شده بهتر تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *