میزان فعالیت بدنی مناسب برای تمامی بازه‌های سنی


میزان فعالیت بدنی مناسب برای تمامی بازه‌های سنی

میزان مناسب فعالیت بدنی برای هر بازه سنی متفاوت است و شیوه خاصی در رابطه با فعالیت بدنی وجود دارد که بهتر است براساس آن عمل کرد.

به گزارش سادس، نوزادان کمتر از یک سال باید چندین بار در روز و کودکان کمتر از ۵ سال باید ۱۸۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشند، همچنین کودکان سه تا چهار سال باید یک ساعت در روز فعالیت متوسط یا شدید داشته باشند.

بر اساس این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار سادس قرار گرفته است، کودکان و نوجوانان پنج تا ۱۷ سال باید حداقل ۶۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشته باشند. این گروه سنی حداقل باید ۳ بار در هفته فعالیت هایی را انجام دهند که باعث تقویت عضلات و استخوان ها می شوند.

بزرگسالان ۱۸ تا ۶۴ سال باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط یا حداقل ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید داشته باشند، این گروه سنی باید دو یا چند بار در هفته فعالیت های تقویت کننده عضلات را انجام دهند.

سالمندان بیشتر از ۶۴ سال باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط یا حداقل ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت بدنی شدید داشته باشند؛ این گروه سنی باید دو یا چند بار در هفته فعالیت های تقویت کننده عضلات را انجام دهند.

سالمندان با قدرت حرکتی ضعیف تر باید سه یا چند روز در هفته فعالیت هایی را انجام دهند که باعث افزایش تعادل و کاهش احتمال افتادن شود، فعالیت بدنی عملکرد ایمنی را بهبود بخشیده و التهاب را کاهش می دهد، بنابراین می تواند شدت عفونت ها را کمتر کند.

همچنین فعالیت بدنی می تواند شیوع برخی از بیماری های زمینه ای از جمله دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد، این بیماران درصورت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در معرض خطر بیشتری هستند و شیوع عوارض کووید ۱۹ در این بیماران بیشتر است.

فعالیت بدنی با کاهش علایم اضطراب و افسردگی می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند کنترل استرس عمل کند و استرس و اضطراب ناشی از شیوع بیماری کووید باعث اختلال در سطح کورتیزول می شود که تاثیر منفی بر عملکرد ایمنی و التهاب دارد.

علاوه بر این فعالیت بدنی می تواند سطح کورتیزول را در حد تعادل حفظ کند و داشتن فعالیت بدنی مناسب یکی از بهترین روش ها برای حفظ ذهن و بدن سالم است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *