عکس یادگاری کوهنوردان با کرونا/ تهران وضعیت قرمز، ارتفاعات سفید!


عکس یادگاری کوهنوردان با کرونا/ تهران وضعیت قرمز، ارتفاعات سفید!

عکس های منشتر شده در شیوع کرونا حاکی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ارتفاعات است.

به گزارش سادس، باتوجه به شیوع کرونا و آمار بالای مرگ و میر، دولت تصمیم به تعطیلی دوهفته ای تهران و مناطق قرمز گرفت. باتوجه به اینکه ویروس کرونا با شخصی شوخی نداشته و جان افراد را به خطر می اندازد محدودیت های شدید کرونایی در تهران و شهرهای قرمز در حال اجرا است. اما کمی آن طرف تر در کوهپایه‌های شمال تهران شرایط کاملا فرق می‌کند! عده‌ای بدون رعایت پروتکل های بهداشتی باخیال راحت در حال کوهپیمایی و تفریح هستند.

تصویر زیر در هفتم آذرماه از محیط پناهگاه منطقه کلکچال در کوهستان شمال تهران گرفته شده که حاکی از شوخی کوهنوردان با کرونا است!

حمید مساعدیان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی در گفت‌وگو با سادس، ضمن تایید این عکس با ابراز تاسف گفت: باتوجه به شرایطی که در سطح جامعه به واسطه شیوع کرونا وجود دارد، در فضای مجازی تصاویری از تجمع بعضی از کوهنوردان و کوهپیمایان دیده می شود. این عکس حاکی از آن است که  در مکان های کوهپیمایی عمومی به مسائل بهداشتی توجه خاصی نمی شود.
 

او افزود: باید به همگان بگویم که بیماری کرونا را جدی بگیرید چرا که اگر به آماری که اعلام می شود اعتماد کنیم حدود ۵۰۰ نفر در روز تلفات می دهیم. همچنین بخشی از آمار حاکی از مبتلا شدن روزانه ۱۴ هزار نفر به این ویروس بوده که معتقدم بخشی از آن به دلیل رفتار های نادرست ما است.
او افزود: این عکس منتشرشده نشان دهنده بی توجهی برخی افراد به کرونا است. شاید از رعایت پروتکل ها خسته شده ایم و یا فکر می کنیم این بیماری ساده بوده و در حد یک شوخی است. اگر در بین دوستان خانواده خود جستجو کنیم شاهد بوده که نفرات بسیاری به این ویروس مبتلا شده و جان خود را  از دست داده اند. خواهشا این مسئله را جدی بگیرید چرا که اگر من قربانی نشوم برای دیگران خطراتی را ایجاد می کنم. زمانی که من برای شرایط زیبای زندگی و لذت خود به کوه می روم مطمئن نسیتم که دوست و همراهم ناقل نباشد و این امر ممکن است باعث شیوع مجدد کرونا و به خطر انداختن جان خانواده شود.

او در آخر گفت: خواهش می کنم مردم اصولی که از فدراسیون کوهنودری و یا در فضای مجازی اعلام می شود را رعایت کنند. همچنین در این روزها برخی از کوهنوردان خطاهای دیگری را انجام داده  و به صورت انفرادی اقدام به صعود می کنند. حتی برخی موارد ایمنی را رعایت نکرده چرا که در ماه های گذشته در مناطق مختلف، کوهنوردان زیادی مفقود شده و تیم های امداد و نجات بارها و بارها برای نجات جان کوهنورد صعود کرده اند. حتی برای پیدا کردن یک پیکر درآتش کوه بیش از ۱۳۰ جستجوگر برای ۱۰ روز مشغول بودند و این دردسرهایی است که از بی توجهی ما سرچشمه می گیرد و باتوجه به شرایط آب و هوایی امیدوارم که مسائل را کمی جدی بگیریم.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *