تاکید کمیته حقوق بشر مجلس بر شناسایی عاملان ترور شهید فخری زاده

به گزارش سادس، متن نامه کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ترور شهید محسن فخری زاده به دبیرکل سازمان ملل متحد به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای آنتنیو گوترش، دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

با سلام واحترام

غده سرطانی تروریسم با پشتیبانی دولت‌های مستکبر در جهان در حال گسترش روزافزون است و قدرت‌های مسلّط بر سازمان‌های بین المللی بهره‌برداری از تروریسم را به مثابه‌ی ابزاری برای رسیدن به هدف‌های نامشروع، وارد چرخه‌ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود کرده‌اند. حافظه تاریخی ملت‌ شریف ایران ترورهای خبیثانه دانشمندان هسته‌ای و مسئولین و مردم عادی کوچه و خیابان و ترور اخیر دانشمند مجاهد هسته‌ای عزیزمان شهید فخری زاده را هیچ گاه فراموش نخواهد کرد.

این ترورهای علمی علاوه بر نقض حق حیات بعنوان حق بنیادین بشری انسان‌های بی‌گناه موجب نقض حق توسعه و پیشرفت علمی تمام ملت شریف ایران است که به شدت محکوم می‌شود.

در این ترورها رژیم صهیونیستی و ملیجک‌هایش دست‌هایشان به خون ملت شریف ایران آلوده است. سردمداران قبلی و کنونی رژیم صهیونیستی، آشکارا به تاریخ تروریستیِ خود و حتی در مواردی به شرکت خود در عملیات ترور، افتخار می‌کنند.

آمریکا، انگلیس و برخی دولت‌های غربی دیگر، با پرونده‌ی سیاه و محکوم‌کننده‌ی خود در رفتارهای تروریستی، داعیه‌ی مبارزه با تروریسم را نیز به ادعاهای گزاف خود افزوده‌اند. با چنین رفتارهایی، ادعای مبارزه با تروریسم، بسی وقاحت‌آمیز است.

سازمان‌های بین‌المللی که تحت نفوذ و سلطه استعمارگران پیر هستند علاوه بر در اختیار قرار دادن اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ما به تروریست‌ها بر خلاف تعهدات بین‌المللی خود، همچنان با اعمال استانداردهای دوگانه از محکومیت ترورهای علمی انجام شده در جمهوری اسلامی ایران اجتناب می‌کنند .

بدون شک جمهوری اسلامی ایران مسئولیت بین المللی این سازمان‌های متخلف را تعقیب خواهد کرد و با تکیه بر تعالیم اسلام که کرامت انسانی یکی از سرلوحه‌های آن است و کشتن یک انسان بی‌گناه در آن به مثابه‌ی قتل همه‌ی انسان‌ها به شمار می‌رود، و به عنوان ملتی که در سه دهه‌ی گذشته متحمل خسارت‌های سنگین از تروریسم خشن شده است، مبارزه با این پدیده شیطانی را تکلیفی تخلف‌ناپذیر برای خود می‌داند و تلاش در راه این مبارزه‌ی بزرگ را با قدرت ادامه خواهد داد .

بدون شک تکرار چنین حوادثی غیر قابل قبول است و ملت شریف ایران این انتظار را دارند که نهادهای ذیربط بین المللی با قید تسریع عاملان و آمران این جنایات بزرگ را شناسایی و مورد تعقیب و محاکمه قرار دهند.

به مجازات رساندن تروریست‌های و مبارزه با بی کیفرماندن آنها از عوامل مهم برقراری صلح و امنیت بین‌المللی است که متاسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر و مبارزه با تروریسم نسبت به آن بی‌تفاوت هستند اما جمهوری اسلامی ایران با عزم جدی و راسخ در این عرصه مهم پیشتاز و ثابت قدم خواهد ماند.»

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *