خروج از NPT پاسخ قاطعانه در قبال ترور دانشمند ایرانی است


سادس/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: خروج از NPT پاسخ قاطعانه در قبال ترور دانشمند ایرانی است و اگر منفعل عمل کنیم رژیم صهیونیستی به جنایات خود در ایران ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: موضع ما نسبت به این اقدام تروریستی مشخص است و ضمن محکومیت این ترور، خواستار اقدام عاجل در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت با پذیرش مذاکرات و NPT، دست جاسوسان را در ایران بازگذاشته است و ما هر روز شاهد این جنایات هستیم، تأکید کرد: در واکنش به این اقدام، باید از روند انفعالی مذاکره و این تصمیم ذلیلانه دست برداریم و از NPT خارج شویم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: نباید اجازه دهیم جاسوسان در مراکز و نهادهای امنیتی ما جولان دهند، اگر منفعل عمل کنیمرژیم صهیونیستی به جنایات خود در ایران ادامه خواهد داد.

فلاحی با بیان اینکه نهادهای امنیتی باید پاسخگوی این جریان باشند، توضیح داد: چند وقت پیش اسم این شهید جزء لیست ترور عنوان شده بود بنابراین نهادهای امنیتی باید پاسخگوی تدابیر اتخاذ نشده باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان اعلام کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، تصمیمات قاطع خود در رابطه با این مسئله را به زودی اعلام خواهند کرد.

به گزارش سادس، NPT مخفف Nuclear none- Protliferation Treaty و به معنای کنوانسیون منع تکثیر سلاح های هسته ای است.

دیگر نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی نیز به مناسبت شهادت دکتر محسن فخری زاده در پیامی اعلام کرد: کینه رژیم پلید صهیونیستی و استکبار جهانی بار دیگر در قالب ترور کوردلانه فرزند برومند دیگری از فرزندان غیور جمهوری اسلامی ایران شهید دکتر محسن فخری زاده، دانشمند مجاهد، متعهد و نخبه دفاعی و نظامی کشور، چهره نمایان ساخت و این واقعیت را عیان کرد که مدعیان پلید و خبیث استکبار جهانی و صهیونیست، پیشرفت های علمی و تکنولوژیک ملت بزرگ ایران را برنمی تابند و برای توقف هرگونه پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران همه توان خود را به کار گرفته اند.

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی ادامه داد: شهید دکتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، یکی از دانشمندان نخبه در صنعت دفاعی کشور بود که دستاوردهای عظیم و نوآوری های شکوهمندی را برای حوزه نظامی وهسته ای و موشکی کشور به میراث نهاد.

وی با تبریک و تسلیت شهادت شهید دکتر محسن فخری زاده به مقام معظم رهبری، ملت بزرگ و قدرشناس ایران، جامعه علمی ونظامی کشور، خانواده ارجمند و بازماندگان این شهید سرافراز، گفت: ایمان داریم که شاگردان و جوانان برومند جمهوری اسلامی ایران با پاسداشت دستاوردهای علمی و نظامی و هسته ای شهید دکتر محسن فخری زاده، شبانه روز برای توسعه و پیشرفت کشور می کوشند و به مردم عزیز کشورمان اطمینان می دهیم از همه ظرفیت های مجلس برای انتقام از آمران و عاملان این جنایت بزرگ استفاده می کنیم و تا مجازات عاملان ترور شهید دکتر محسن فخری زاده آرام نخواهیم گرفت.

استاندار همدان نیز با صدور پیامی اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری زاده چهره برجسته علمی و هسته ای کشور را که توسط عناصر تروریستی دشمن به شهادت رساندند، محکوم کرد و شهادت این دانشمند هسته ای را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران به ویژه خانواده این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.
سیدسعید شاهرخی در این پیام اعلام کرد: فرهنگ و روحیه شهادت طلبی و از خودگذشتگی مردم ایران اسلامی از گذشته تا امروز، منجر به ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر کشورهای قدرتمند و سلطه‌جوی جهان و ایستادگی بر آرمان ها و اهداف والای انقلاب و نظام شده و هیچ گاه در برابر ارعاب و تهدید دشمن تسلیم نشده و راه پرافتخار پیشرفت و توسعه را با شتاب و انگیزه بیشتری ادامه داده است .

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *