۱۸هزار ۹۳۵ مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/۲۹۹ فوت کرونایی


سادس/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ۱۸ هزار و ۹۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

پرویز یزدان پناه عصر روز چهارشنبه پنجم آذرماه در یکصد و سومین جلسه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله کرونای استان، افزود: تعداد مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون حدود ۱۳۲هزار نفر و کل افراد مشکوک و قطعی کرونایی بستری شده در بیمارستان های استان حدود ۹۱۸۶ نفر و تعداد افراد ترخیص شده نیز ۸۷۲۸ بوده است.
وی اظهار کرد: اکنون تعداد افراد بستری شده در بیمارستان های استان ۴۵۸ نفر است که از این تعداد ۱۷۹ نفر کرونای قطعی هستند و از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: تعداد ۱۵هزار و ۳۳۹ نفر بهبودیافته کامل و حدود ۳هزار و ۱۳۷ نفر نیز در قرنطینه کامل هستند.
یزدان پناه با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۳ نفر فوتی کرونایی در سطح استان داشتیم، عنوان کرد: تعداد فوتی های کرونایی استان ۲۹۹ نفر بوده است که از این تعداد ۲۸۰ نفر پی سی آر مثبت و ۱۹ نفر سی تی اسکن مثبت بوده اند.
وی ادامه داد: تعداد ۵۳هزار نمونه در آزمایشگاه های استان دریافت کردیم که از این تعداد حدود ۵۲هزار و ۶۰۰ جواب دریافت کردیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه میانگین سن بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان ۴۲ سال است، بیان کرد: میزان بروز بیماری کروناویروس تا ۳۰ آبان ماه در استان ۲۴.۹ در هزار نفر و در کشور ۹.۷ در هزار نفر گزارش شده است.
یزدان پناه خاطرنشان کرد: میزان کشندگی کرونا ویروس در استان ۱.۶ در هزار نفر جمعیت و در کشور ۵.۳ در هزار نفر جمعیت است.
وی گفت: میزان مرگ و میر در کشور به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۵۱ نفر و در استان ۳۹ نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: شاخص نمونه گیری در کشور ۶.۷ درصد و در استان ۷.۲ درصد و شاخص مثبت بودن نمونه ها در کشور ۱۴.۵ درصد و در استان ۴.۶ درصد است.
یزدان پناه تصریح کرد: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در سطح استان ۱۸هزار و ۹۳۵ نفر است که بیشترین موارد مربوط به شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران است.
وی اظهار کرد: یک دستگاه پی سی آر جدید در استان راه اندازی خواهد شد که ظرفیت نمونه گیری در استان از ۴۰۰ تا ۴۵۰ نمونه در روز به ۷۰۰ تا ۹۰۰ نمونه در روز افزایش خواهد یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: دو دستگاه اکسیژن ساز با مجموع ظرفیت ۷۰۰ لیتر در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که با توجه به روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان های کهگیلویه، نیاز به افزایش دستگاه اکسیژن ساز و تخت شهرستان کهگیلویه داریم.
یزان پناه عنوان کرد: مشکلی در خصوص تعداد تخت و دستگاه اکسیژن ساز در شهرستان گچساران نداریم.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *