سرگردانی بیماران پیوند کلیه کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونایی برای۲دارو!


سادس/کهگیلویه و بویراحمد کمبود داروهای بیماران پیوند کلیه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد باعث به خطر افتادن جان این بیماران خاص شده است.

سید سعید راستگو یکی از بیماران خاص پیوند کلیه‌ای از شهر سوق در شهرستان کهگیلویه که از کمبود داروهای خاص این بیماری رنج می‌برد در گفت و گو با خبرنگار سادس گفت: دارای بیماری خاص پیوند کلیه هستم نزدیک به چهار سال دیالیز انجام دادم و در شرایط سخت که پزشکان ناامید شدن دیالیز دیگر جواب نمی‌داد، تنها خواهرم یک کلیه اش را بهم اهدا کرد تا زنده بمانم و به زندگی ام ادامه بدهم و هم اکنون مدت ۶ ماه هست برای داروی “مایفورتیک” مراجعه می‌کنم که در داروخانه بیمارستان موجود نیست و جایگزین آن داروی “سلسپت” به من دادند.

وی با بیان اینکه داروی “سلسپت” و “مایفورتیک” در استان کهگیلویه و بویراحمد موجود نیست، گفت: با مراجعه به استان‌های همجوار، به ما گفتند؛ به ما مربوط نیست و باید به استان و شبکه بهداشت خودتان مراجعه کنید.

راستگو سوق افزود: طی مراجعه مکرر به شبکه بهداشت و رئیس شبکه طی نامه ای با مرکز استان سازمان غذا و دارو تا حالا سهمیه قرص‌های ما رو تحویل نداده اند، از جناب دکتر قائدی معاونت سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مسئولان و متولیان امر در استان و کشور خواهشمندم در این خصوص سهل انگاری صورت نگیرد.

وی بیان کرد: اگر این داروها به دستم نرسد کلیه ام پس می زند و از کار می افتد که این شایسته نیست در مورد ما بیماران خاص هیچ‌گونه حمایتی نمی شود و حالا با ندادن سهمیه داروها در این شرایط حاد کرونایی تقاضا داریم توجه ویژه به ما بیماران خاص شود و داروهای ما تهیه شود.

“امام بخش قائدی”، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با خبرنگار سادس با توجه به کمبود داروهای بیماران پیوند کلیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید خبر کمبود دارو بیماران پیوند کلیه گفت: داروی “سلسپت” شرکت زهراوی به تعداد حدود چهار میلیون قرص پنجشنبه به گمرک می‌رسد و تا سه شنبه هفته آینده در استان‌ها توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات ارزی کشور در خصوص ورود بعضی از داروها با مشکل مواجه هستیم.

قائدی تصریح کرد: با وجود این شرایط مدیران سازمان پیگیر ورود دارو به کشور هستند اما بعضی از داروها با تاخیر تهیه می شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کمبود داروی “سلسپت” را کسری کشوری عنوان کرد و افزود: طبق گفته مدیر توزیع داروی کشور، داروی “سلسپت” شرکت زهراوی به تعداد حدود چهار میلیون قرص پنجشنبه به گمرک‌ می‌رسد و تا سه شنبه هفته آینده بین استان‌ها توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین تعداد۱۴ هزار بسته مایفورتیک شنبه آینده وارد کشور خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *