راهکارهای سخنگوی کمیسیون بهداشت برای مقابله با کرونا

به گزارش سادس، زهرا شیخی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بررسی بیماری کرونا باید به سه عامل توجه کرد عامل اول مهاجم که ویروس است عامل دوم محیطی بوده که بر آن تاثیرگذار خواهد بود و عامل سوم میزبان یعنی انسان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مهاجم یا ویروس کرونا رفتارهای ناشناخته‌ای داشته که قابل پیش بینی نیست به همین دلیل باید رفتارهای پیشگیرانه داشته باشیم که این با استفاده از عوامل محیطی یعنی زدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی و همچنین شست‌وشوی مکرر دستها و در نهایت قرنطینه میسر می‌شود. حال این‌که چقدر این اقدامات موفقیت آمیز خواهد بود جای بحث دارد، ولی تا اینجا مشخص است که دو عامل مهاجم و محیط نمی‌تواند به خوبی با کرونا مقابله کند چون پیش‌بینی‌های دقیقی درباره‌ی ویروس وجود ندارد و نتوانسته‌ایم به خوبی عوامل محیطی را کنترل کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: می‌توان با داشتن اطلاعات دقیق از عامل سوم یعنی میزبان ویروس کرونا یا همان انسان با آن مقابله کرد. برای این کار باید روی افزایش آگاهی مردم تمرکز کرد تا با افزایش سیستم ایمنی و تقویت بدن بتوان در صورت مواجهه با این بیماری با آن مقابله کنیم، پس در وهله‌ی اول مردم باید از چگونگی تقویت سیستم ایمنی خود آگاهی داشته باشند که در اینجا طب ایرانی بسیار راهگشا است.

وی اضافه کرد: از گذشته ویروس‌های ناشناخته‌ای وارد جهان شدند که همواره موارد مشابهی داشته است. باید با استفاده از تجارب گذشته و تمسک به سبک زندگی سالم به افراد برای خود مراقبتی و تقویت سیستم ایمنی کمک کرد از جمله این راهکارها خواب کافی، استفاده از غذای سبک و پرهیز از غذاهای سنگین و یا صنعتی و شور و ترش است که هر کدام می‌تواند عضو حساس در مواجهه با کرونا یعنی ریه را درگیر کند به همین دلیل لازم است افراد به لحاظ جسمی و روانی خود را تقویت کرده و آگاهی‌های لازم را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جمع بندی اظهار کرد: سبک زندگی سالم می‌تواند در مقابله با بیماری کرونا موثر باشد، پس باید آگاهی مردم را افزایش داد و زندگی سالم را ترویج داد و آن را تقویت کرد. یکی از بازوهای علمی برای این کار استفاده از ظرفیت سبک زندگی سالم و ایرانی است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *