بررسی مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره جذب معلمان


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره‌ی سیاست‌های جذب منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش گفت که کمیسیون این تصمیم را قانونگذاری می‌داند که وظیفه مجلس شورای اسلامی است.

احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با سادس، در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه رییس کمیسیون آموزش درباره مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست‌های جذب منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش به ارائه‌ی توضیحاتی پرداخت. شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گیری درباره جذب معلمان در آموزش و پرورش گرفته که کمیسیون آموزش ضمن موافقت با اصل این کار این نوع اقدام را سیاست و قانونگذاری دانست که وظیفه مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جبران کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش و بیان این اعتقاد که «این تصمیم در حالی گرفته شد که هفته گذشته کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف منابع انسانی در این وزارتخانه نشست مشترکی را برگزار کرد» به میزان کمبود معلم در کشور و میزانی که هر سال به این کمبود اضافه می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر آن با کمبود نیروی خدماتی و اداری هم مواجه هستیم که باید ساماندهی و تعیین تکلیف شود. کمیته مشترکی برای این کار تشکیل شد که با تصمیم اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عملا این موضوع از دستور کار کمیسیون خارج شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هم معتقد به لزوم ساماندهی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش اعم از معلمان و نیروهای خدماتی و اداری هستیم منتهی تصمیم شورای عالی فرهنگی تنها مختص به جبران کمبود معلم است. برخی از اعضای کمیسیون معتقد هستند این کار قانونگذاری محسوب شده وظیفه‌ای که برعهده مجلس شورای اسلامی است.

وی همچنین اظهار کرد که در ادامه‌ی این جلسه بشیری و ویس کرمی دو عضو کمیسیون آموزش جهت عضویت در کمیسیون مشترک لایحه شفافیت انتخاب شدند، وحیدی نیز برای کمیسیون مشترک افزایش جمعیت و تعالی خانواده و بنده به عنوان عضو کمیسیون در کارگروه مقابله با تحریم‌ها انتخاب شدند.

به گفته فلاحی، در این جلسه روسای دو کمیته آموزش و پرورش و دانش‌بنیان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات‌شان پرداختند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *