محل اخذ مالیات واحدهای تولیدی محل استقرارشان است/نمی گذاریم حق مردم هرمزگان پایمال شود


سادس/هرمزگان عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس از سفر هیئتی از وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی میدانی نحوه پرداخت مالیات بنگاه های اقتصادی بزرگ استان هرمزگان به بندرعباس خبرداد.

احمد مرادی در گفت و گو با سادس، افزود: سه شنبه هفته گذشته(۲۷ آبان ماه) در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سئوال بنده در خصوص بازگشت منابع حاصل از اخذ مالیات به استان‌ها از جمله هرمزگان مطرح و مقرر شد کارگروهی تشکیل شود و نتیجه را به کمیسیون ارائه کند.

وی با بیان اینکه محور این سوال درخصوص مالیات هایی است که بنگاه‌های بزرگ باید طبق قانون بودجه سال جاری از محل فعالیت شان پرداخت کنند، است، تصریح کرد: براساس اخبار و اطلاعات رسیده به ما تعدادی از بنگاه‌های بزرگ از جمله در استان هرمزگان قانون را نقض کرده و مالیات حود را در تهران پرداخت می کنند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزارت اقتصادی و دارایی تنها از این بنگاه‌ها خواسته که مالیات را پرداخت کنند و دستور الزام آوری در این زمینه صادر نکرده است، افزود: در همین زمینه از فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد سوال کردم که چرا برای دریافت مالیات اقدام جدی نمی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای مشترک روز گذشته(دوم آذر) در این خصوص با امید علی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی، خاطرنشان کرد: قرار شد به زودی هیئتی از وزارت امور اقتصادی و دارایی به هرمزگان سفر کرده و این موضوع را مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را در کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه دهند.

وی بیان کرد: بند (د) جزء ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ محل اخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی محل استقرار واحد تولیدی قید شده و باید تمامی بنگاه های اقتصادی بر این موضوع پایبند باشند.

مرادی در خصوص برنامه سفر این هیئت اقتصادی عنوان کرد: علاوه بر بررسی میدانی نحوه پرداخت مالیات بنگاه های اقتصادی در هرمزگان، نشست هایی با مدیران حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی هرمزگان و نشستی با اصناف در خصوص مسائل و مشکلات مالیاتی شان برگزار خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در پایان گفت: باید بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک استان مالیات خود را در استان هرمزگان بپردازند زیرا حق مردم استان است که در کنار تحمل آلایندگی ها و سختی ها از منافع مسئولیت های اجتماعی و تزریق این بودجه در توسعه استان هرمزگان بهره مند شوند و مجمع نمایندگان نمی گذارد حق مردم هرمزگان به راحتی پایمال شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *