تاکید نادران بر ضرورت تصویب تصمیمات ستاد ملی کرونا در مجلس


نماینده مردم تهران و نایب رئیس مجلس با استناد به اصل ۷۹ قانون اساسی می گوید که هر تصمیمی در شرایط اضطراری باید به تصویب مجلس برسد و در صورت تعطیلی یا عدم تعطیلی دو هفته ای کشور مجلس شورای اسلامی به جلسات خود ادامه خواهد داد.

به گزارش سادس، الیاس نادران در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به رئیس جمهور گفت: در اخبار نقل شده است که شما اظهار کردید که بنا به تصمیم گرفته شده برای تعطیلات دو هفته ای، مجلس نیز تعطیل خواهد شد؛ این در حالیست که اصل ۵۷ قانون اساسی که اصل تفکیک قوا نام دارد، به استقلال قوا از یکدیگر قائل است.

نماینده مردم تهران در مجلس با استناد به اصل ۷۹ قانون اساسی گفت: طبق این اصل همه مصوبات در شرایط اضطراری که دولت آن را تشخیص می دهد حتما باید به تصویب مجلس رسیده باشد؛ بنابراین هر تصمیمی که توسط ستاد کرونا یا هر نهاد دولتی دیگر گرفته می شود حتما باید از مجلس گرفته شده باشد.

نادران تاکید کرد: مجلس یازدهم حتی اگر به صورت مجازی تشکیل شود نظارت بر امور اجرایی دولت را رها نخواهد کرد. پس به شما می گویم که این رفتارها و دوگانه سازی ها مثل تحریم و غیر تحریم که دولتی ها این روزها که در آستانه انتخابات هستیم شروع کرده اند جالب نیست. 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه قطعا تحریم را نمی پذیریم گفت: مسئله اینجاست که ذلیلانه تحریم ها برداشته شود یا عزت مدارانه، همه دعواهای ما سر این نقطه است. اگر دولت از مصوبات مجلس عدول کند و بودجه را در تاریخ مقرر خود تقدیم نکند تخلف کرده و مجلس با او از موضع قدرت برخورد خواهد کرد.

سید احسان قاضی زاده هاشمی در پاسخ به تذکر الیاس نادران، گفت: قطعا مجلس فعال خواهد بود و جلسه خواهد داشت اما اینکه شکل برگزاری آن چگونه باشد خدمت مردم و همکاران عرض خواهیم کرد. تذکر آقای نادران به دولت وارد است و بیانات ایشان درست هستند. شرایط خاص طبق صراحت اصل ۷۹ باید به تصویب مجلس برسد و حتما باید از مجلس اشخاصی در ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود داشته باشند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *